A légiipar történetének legsúlyosabb válságát éli, a légitársaságok többsége jelenleg pénzt tarhál a túléléshez. Jogos kérdés, hogy ki bírja legtovább, illetve kinél a legnagyobb a kockázat, hogy beborul. Az régóta egyértelmű, hogy a Flybe és a Norwegian a két leggyengébb láncszem, közülük a Flybe le is állt már. A Norwegiannek napjai vannak hátra segítség nélkül, folyamatosan tárgyalnak a norvég állammal és külső befektetőkkel is.
A CAPA (Centre for Aviation) iparági kutatócég friss elemzése az alapján vizsgálja a cégek ellenállóképességét, hogy milyen a likviditásuk, konkrétan az éves bevételükhöz mérten mekkora készpénzállománnyal rendelkeznek. Ez alapján nem meglepő módon a két ultra, a Wizz Air és a Ryanair bírja a legtovább, nagyjából fél évre elegendő a tartalékuk. A Norwegian van a lista alján 26 nappal, de az easyJet sem véletlenül beszél az állami segítség szükségességéről, 113 napjukkal a középmezőnyben vannak.
Fontos, hogy ez csak egy mutató, ami például nem figyelembe azt, hogy mekkora értéket, tartalékot jelentenek például a saját tulajdonú gépek. Ezeket figyelembe véve a Ryanair sokkal erősebb a Wizznél és az Eurowings-tulaj Lufthansa helyzete sem annyira rossz, mint ahogy ez a listából tűnhet. Érdemes végigfutni a teljes elemzést.