Most, hogy a Ryanair is beállított néhány Maxot a flottába a többi 737-es Boeing mellé, nekünk is volt lehetőségünk kipróbálni az új gépet. Természetesen biztonságos, megbízható repülőkről van szó, tehát aggódni semmiképpen nem kell, ha ilyet dob a rendszer. Mi Bergamóból repültünk Helsinkibe új géppel, majd Varsóból Bécsbe Buzz-zal.
A Boeing Max típusú gépen nagyjából az, mint az Airbusnak a Neo, vagyis a legmodernebb, leg-legebb, hű de azta. A Neo típusú gépeket már jó ideje használja a Wizz Air. A legjelentősebb különbség az előző generációs A321-asok és a Neók között, hogy utóbbi halkabb – meg kevesebbet fogyaszt. Jó, azért továbbra is repülőgép, nem pedig villanysütő, vagyis van hangja, de simán lehet halkan beszélgetni akkor is, ha a szárnynál ülünk.
A Max esetében ilyen különbséget nem éreztünk, a hajtómű ugyanolyan hangos volt, mint az előző, azaz az NG modellnél. Más eltérést sem nagyon fedeztünk fel utas szempontból, a belső tér ugyanolyan, az ülések ugyanolyanok, továbbra sincs ülészseb. A Maxokat egyébként legkönnyebben a szárnyukról lehet felismerni. Az NG-k szárnya föfelé áll, ez az úgynevezett sharklet, kábé cápaszárny, a Maxoké viszont villás. Hát kábé ennyi.
A Boeinget alaposan megfingatták, amikor annak idején két Max is leesett – a felelősség teljes mértékben a cégé volt, nem pedig a légitársaságoké vagy a pilótáké. A problémát azonban kezelték, vagyis ma már ugyanolyan biztonságos velük repülni, mint bármelyik másik gépükkel – a mai katasztrófa részleteiről nem lehet még tudni semmit, a szerencsétlenül járt gép nem Max, hanem az eddig hibátlan NG volt. Ha valakit érdekel, ezt a filmet érdemes megnézni a témában.