Az ultra fapadosok által meghonosított modellt veszi át a Eurowings is, augusztus végétől nem lehet ingyen felvinni a gépre olyan csomagot, amely nem fér el az ülés alatt.
Emlékezetes, hogy rengeteg variálás, szerencsétlenkedés után talált rá a két ultra néhány évvel ezelőtt arra a csomagrendszerre, amely máig él. Ennek lényege, hogy csak az ülés alá beférő csomag (kis kézipoggyász) ingyenes, ez van benne az árban. Aki nagy kézit (pl. gurulós bőrönd) vinne, annak elsőbbségi beszállást kell vennie. Vagyis a felső csomagtartó használatáért fizetni kell.
Egy darabig az ultrákon túli cégek azt mondták, hogy márpedig náluk ingyenes marad a normál kézicsomag, legfeljebb nem fér fel az összes a fedélzetre. Aztán elkezdtek sorra beállni a sorba. Először a Norwegian jelentette be még a covid előtt, hogy csak a kicsi kézi marad ingyenes, majd idén év elején lépett hasonlót az easyJet. Utóbbinál a nagy kézi felvitelét azonban nem elsőbbségi beszállás vételével lehet biztosítani, hanem bizonyos drága ülések lefoglalásával (vészkijárat, gép eleje.)
A Eurowings most szinte egy az egyben a Wizz és a Ryanair rendszerét veszi át, tehát csak a kis kézi ingyenes, a nagyot elsőbbségivel lehet hozzátenni.
A Lufthansa-csoport diszkontcége négy német városba repül Budapestről és évek óta 10-12 ezer forinttól árul rájuk jegyeket. Most is 11 ezer az alja. Ez az ingyenes nagy kézivel kifejezetten baráti ajánlat, a nélkül már kevésbé. De így legalább igen könnyű az összehasonlítás az ultrákkal, mert már majdnem ugyanaz a szolgáltatás jár hozzá. Az a majdnem persze fontos lehet, például a Eurowings (és az easyJet) nem ültet szét szándékosan, hanem egymás mellé adja az utasnak a helyeket akkor is, ha nem fizetnek külön a leosztásért.