Elkezdte vadul kiszedni a májusi menetrendjéből a szükségtelen járatokat, ezzel lassan eljutunk a valós képhez, hogy mit is tervez a légitársaság. Röviden: Budapestről visszajön közel 20 útvonal, Debrecenből csak egyetlenegy.
A Wizznél a legnagyobb a bizonytalanság, az utasnak fogalma sem lehet, hogy menni fog-e a járata a következő hónapokban, vagy nem. A többi fapados légitársaság normálisan bejelentette, hogy június elejétől, vagy épp közepétől folytatja a repülést, a Wizz viszont csak annyit mond, hogy amint lehetőséget lát, repül megint. Tegnapig tartotta a korábban, még a válság előtt meghirdetett menetrendjét májusra is, most kezdte kiszedni a járatok nagyobb részét. Ami maradt, arra mondhatjuk, hogy repülni szeretné a jövő hónapban.
Ebbe persze még bekavarhatnak az egyes országok korlátozásai, de a Wizz láthatólag azzal számol, hogy ilyenek májusra már nem lesznek és ő dönt, hova indít járatot a minimálisra csökkent igények mentén.
A lényeg: nagyjából végignyálaztuk az új menetrendet, íme mi a helyzet májusra azt követően, hogy most, április végéig 6, vagy 7 útvonal él attól függően, hogy Szkopje el tud-e indulni a következő napokban.
Először azok a budapesti útvonalak, amelyek kikerültek a menetrendből, tehát májusban se működnek majd Budapestről: Szófia, Nizza, Kutaiszi, Nur-Szultán, Málta , Ednburgh, Catania, Nápoly , Porto, Alicante, Malaga, Tenerife.
Ami heti kettőre csökkentett járatszámmal újraindul: Larnaca, Reykjavik, Liverpool, Glasgow, Lisszabon, Malmö.
Heti 3 járattal indul újra Athén és Berlin, heti 4-re csökkentve Marosvásárhely és Varsó.
Heti 5-tel indul el végül Párizs-Orly, persze csak ha májusig kinyitják a repteret. Szintén heti 5-tel indul újra Milánó és Róma, Barcelona pedig a mostani heti 2-ről megy vissza 5-re.
Debrecenből egyedül London maradt a menetrendben, heti 4-es frekivel. Optimistán nézve úgy is lehet mondani, hogy újra tud nyitni a reptér, mert lesz egy működő útvonala.
A lista nem teljes és még biztos változik, jelen pillanatban nagyjából ezt tervezi a Wizz. Ez alapján jobban lehet kalkulálni, hogy törölték-e a korábban foglalt járatunkat. Ha maradt, de a jelen helyzetben nem utaznánk, az továbbra is szívás a Wizznél: egyedüliként az iparágban, náluk nincs ingyen átfoglalás se, nem hogy visszatérítés. Ilyenkor bukta a jegy ára. Akinek retúr foglalása van és az egyik láb beleesik a csökkentésbe, törlésbe, az mázlista, visszajár a teljes jegyár.