Amit pár napja már többen pedzegettek az iparágban, néhány légitársaság, például a Spicejet be is jelentett, azt a Wizz Air vezére is belengette a Reutersnek beszélve ma: azt tervezik, hogy amikor újra repülnek majd, lezárják a középső üléseket. Így az 180 üléses A320-asokon 120, a 230-239 üléses A321-eseken pedig maximum 152-155 utas lehet. Természetesen azért, hogy az utasok kellő távolságban tudjanak maradni egymástól, a vírusvédelmi szempontok miatt.
Ez alapján még jobban érthető az az irány, hogy a régebbi, kisebb gépeket visszaadják a lízingcégnek, közben folytatják az újak átvételét. Mivel a többi légitársaság is várhatóan ugyanezt fogja csinálni, továbbra is a Wizz tud majd a piacon a legalacsonyabb költséggel előállítani egy széket. Az ezer munkatárs kirúgása is jobban érthető így, hiszen kevesebb utassal repülve kevesebb utaskísérő kell majd a gépekre.
Persze így is jócskán nőnek a költségek, sokkal magasabbra téve a nullszaldós működés határát. De a Wizznek nem lehet más a célja, mint minél hamarabb repülni, az nem baj, ha egy ideig veszteséggel. Mert a bukó másoknál még magasabb lesz és likviditási oldalról is a Wizz és a Ryanair a legerősebb, ők tudnak önerőből a legtovább víz felett maradni.
Az is feltűnő, hogy pár nap leforgása alatt megint mennyire borúlátóbb lett Váradi József: az előző interjúban még azt mondta, idén év végére visszaállhat a kapacitás 80 százaléka, most ez már fizikailag sem lenne lehetséges a 66%-ra töltött gépekkel. Most azt mondja, 2022-ban lehet leghamarabb magasabb forgalom a 2019-esnél.
A középső ülések kiiktatása drámai változás, teljesen megváltoztatja a megtérülési számításokat, lehet, hogy egyáltalán nem lehet így nyereséggel üzemelni. Vagy csak nagyon durva jegyáremelés mellett, kérdés, ezzel tudna-e élni a légitársaságok. Talán akkor, ha minden második csődbe megy és sokkal kevesebben osztoznak az európai piacon. Pont ez az, amiben a Wizz bízik, de hogy mennyire hullanak el a gyengék, nagyban függ attól, hogy az államok mennyire nyúlnak a zsebükbe, hogy megmentsék őket.