Friss adatokat közölt működéséről a Wizz Air, amiből a gazdasági szaksajtó is azt a részt kapta fel, hogy újabb 5 százaléknyi járat törlését tervezi a cég.
Tény, hogy a légitársaság néhány héttel korábbi terve nem számolt nyárra ilyennel, akkor még azt gondolták, hogy teljesen ki tudják használni a gépeiket. Most viszont arról szól a bejelentés, hogy a törlések, fennakadások elkerülését, a normális működést csak úgy tudják biztosítani, hogy kevesebb járatot üzemeltetnek. Ezt most is külső körülményekkel magyarázzák, tehát nem náluk vannak problémák, hanem a repülési értékláncban szereplőknél súlyos a létszámhiány. A miatt nehezen hisszük ezt, mert a Ryanairnél továbbra sincs hasonló törlés, visszafogás.
Az elmúlt hetekben kisebb törléseket már láttunk a Wizznél, kerültek ki a menetrendből budapesti járatok is júliusra és augusztusra. Azt gyanítjuk, hogy ez már része a törléseknek, tehát mostantól már belül vagyunk az 5 százalékon. De az utasok szempontjából továbbra is az a legfontosabb, hogy számítani kell az elmúlt hónapokban megszokott variálásokra még. Talán már nem írják át újra teljesen a nyári menetrendet, mint pár hete, amikor szinte az összes járat időpontja módosult. De kieshetnek járatok, ami miatt nem tudunk aznap utazni, amikor terveztük.
Ettől eltekintve a Wizz számai szépen javulnak, a kihasználtság júliusban átlépi a 90 százalékot – először a covid betörése óta. A nyári negyedévben végre értékelhető nyereségre is számítanak. A jegyárak is lassan emelkedni kezdtek (ez bizonyára folytatódik is majd), de a költségek még üzemanyag nélkül is sokkal gyorsabban nőnek. Ezért nem lehet tudni, hogy milyen nyereségtartalomra tud visszaállni a következő időszakban a Wizz Air.
A kiegészítő bevételek (csomagdíj, ültetés, jutalék mindenféle utazási szolgáltatás közvetítéséből, stb.) további szép emelkedése is folytatódott, utasszemmel ez megint azt jelenti, hogy óvatosnak kell lenni, sok mindent és sokkal drágábban próbálnak ránk sózni, mint korábban. A Wizz az a légitársaság, amely először érte el, hogy a kiegészítő bevételei meghaladják a jegybevételt és ez az arány azóta is egyre jobban a kiegészítők felé billen.