Eddig annyit tudtunk, hogy június végéig a födön marad a Ryanair-gépek döntő többsége, a ma bejelentett hivatalos menetrend alapján júliusban jön a tényleges újraindulás, de csak 40 százalékos kapacitással.
Fontos, hogy az eredetileg tervezett útvonalak 90 százalékát repülni akarják, csak sokkal ritkábban, mint ahogy járvány nélkül tették volna. Így jön ki a 40 százalékos kapacitás.
A Ryanair bevezeti, amit a Wizztől hiányoltunk, a teljes készpénzmentességet a fedélzeten. Az előre csomagolt, szűkített kínálatú ételekért és italokért csak kártyával lehet majd fizetni. A mostani menetrend arra az esetre érvényes, ha megszűnnek a repülési korlátozások, valamint megfelelő és egységes vírusvédelmi szabályrendszer lesz a reptereken.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
A Ryanair javasolja az utasok hőmérőzését és természetesen a távolságtartást és maszkviselést. Mondjuk fura, hogy pont a Ryanair mondta, hogy hülyeség a középső ülések lezárása, ő csak tömött géppel repül, mert csak az éri meg. Tehát gépen kívül fontos a távolságtartás, gépen belül meg úgysem lehet, ott mindegy.
Ha valóban az a végleges menetrend, ami most foglalható járatként fenn van az oldalukon, a magyar piac esetében jóval kisebb kapacitást terveznek a 40 százaléknál. Első gyors átfutás alapján az útvonalak felére nincs járat júliusra, például Luxemburgba és Párizs-külsőre (BVA) se. Vagy Mikonoszra, miközben a Wizz a görög szigetek kinyitása miatt júliustól oda csoportosított át kapacitást. Van ahol heti egy járat lesz, például Malaga és Cork.
Még átnézzük a teljes menetrendet részletesen és jövünk külön cikkben a részletekkel.