Újabb rendszerszintű kapacitásvágást jelentett be a Ryanair, ennek részei a budapesti törlések is. Eddig a tavalyi kapacitás felét tervezték októberre, most már csak 40 százalékát. De ez még nem a végleges állapot.
Ha jól bogarásszuk a menetrendet, amit most látunk, az egy általános vágás. De még nincs benne az, ha meghosszabbítják a magyar határzárat. Az, hogy tovább esik az utazási igény, abból is sejthető volt, hogy a múlt héten meghosszabbították a jegyek ingyenes módosíthatóságát.
A mostani vágások nagy része olyan, hogy maradtak az útvonalak, csak csökkentett kapacitással. Van jópár olyan útvonal, amely most szünetel, októberben újraindul, de már nem heti 2-3, hanem csak 1-2 járattal. Heti egy lesz például Odesszába, vagy Cagliariba, de Prága nem indul újra október végéig, Cork pedig azért érdekes, mert megmaradt szeptemberre, aztán eltűnik októberre.
Nem ragoznánk tovább a káoszt, úgyse érint per pillanat sok embert. Azoknak, akik mégis utazniuk kell, azt javasoljuk, hogy pár nap múlva újra pillantsanak rá a menetrendre, mert a határzár miatt fognak még eltűnni teljes útvonalak. Nem életszerű, hogy több járat induljon októberben, mint szeptemberben. Az se, hogy például Pafosz fennmaradjon, amikor magyar turista be se léphet Ciprusra.
A téli menetrendet a Ryanair még úgy kezeli, hogy minden korábban tervezett útvonal visszatér, például a már a határzár előtt szünetre ítélt Sevilla és Valencia is. Ez sem így lesz, kár bízni benne.