Szerencsére nem kell Európán kívülre menni ahhoz, hogy a világ leghosszabb függőhídjait bejárhassuk. A 2017-ben átadott, svájci gyaloghíd után, amely 495 méter hosszú, a portugáliai Arouca 516 lett az új rekorder. Igen, 516 méter hosszú. Ez a rekord sem tart majd ki sokáig, egy-két év múlva ugyanis a Zemlpénben készülhet még hosszabb, több mint hétszáz méteres híd. De addig is, amíg Sátoraljaújhely felkerül a rekoroderek közé, nézzük meg, mit is tud ez a portugál csoda.
Arouca egy kisváros egy-másfél autóútra Portótól. Szép, kellemes, mint nagyjából minden vidéki portugál kisváros, a Paiva folyó szurdoka pedig kifejezetten vadregényes. Bizonyos szakaszain evezni is lehet, a zordabb vizeket pedig a parton vezető turistaútról lehet megcsodálni. Ide épült a függőhíd, ahová könnyed sétával juthatunk el a kijelölt parkolótól. Az átkelés fizetős, sőt időpontra kell menni. A hídon kísérő vezet át, aki közben elmeséli, hogy miből hány métert használtak fel az építés során.
Akármelyik irányból át lehet kelni a hídon, az árban az oda-vissza séta van benne. Alapvetően arra építették, hogy a kocaturista felsétáljon, majd oda-vissza megjárja a hidat, esetleg tovább gyalogoljon egy-két kanyart a folyóvölgyben lefelé. A sétaút Espiunca faluba vezet, ahol akár már hajóba is lehet ülni, ez így összesen nagyjából tíz kilométer könnyed séta. A túraút szinte végig deszkapalló, máskülönben meglehetősen nehéz lenne áthatolni a szurdok meredek sziklafalain.
Az autót a híd magasságában is lehet hagyni, a faluból ugyanis taxival visszahozzák a társaságot, nem kell oda-vissza megjárni az ösvényt. Persze azt is lehet, hogy valaki autózik, a több meg túrázik, sőt félúton is be lehet ugrani egy taxiba, ha sok lett volna a tíz kilométer. Tériszonyosok jobb, ha kihagyják a hidat, számukra a sétaút is elég kaland lesz. Ennek használatáért jelképesen két eurót kell fizetni, a hídpénz tizenkét euró, két felnőtt egy gyerekkel harmincért mehet borzongani az ötven emelet magasan lengedező Arouca 516-ra.