A hír igazából az lenne, hogy az Eurowings visszatért Budapestre egy járattal már most, aztán júniustól jön a következő útvonal újraindulása. De nehéz nem a Ryanair-vezér dumájával kezdeni.
Michael O’Leary teljes joggal rágott be arra, hogy miközben ő a piacon versenyez és felhalmozott egy rakat casht, másokat az adófizetők pénzéből megtol a válságban az állam. Így pedig könnyű árversenybe kezdeni és üresen is járatokat reptetni, agresszívan újraindulni. A leírás kiválóan illik a Lufthansára.
O’Leary szerint a Lufthansa úgy szippantja fel az állami támogatásokat, mint a részeg nagybácsi a piát az esküvő végén, amikor már képtelen kiszolgálni magát és végigpróbálja az üres poharakat. “Mi nem kértünk állami támogatást, de nem hogy egy kézzel kell versenyeznünk. Hanem úgy, hogy mindkettő hátra van kötve” – mondta a Bloombergnek.
A Lufthansa mindenesetre nagyon komoly újraindulást tervez júniusra. A hónap végére heti 1800 járattal tervez több mint 130 célállomásra világszerte. Eközben a Ryanair még 99 százalékban a földön marad, mert piaci alapon nekik nem éri meg repülni.
A Lufthansa a magyar járatokról külön kiadott ma az MTI-nek egy közleményt. A csoportból a fapados Eurowings már most is repül Düsseldorfból Budapestre hétvégenként két járattal, ezt növelik júniustól heti háromra. És e mellé érkezik Stuttgart újraindulása június elejétől, szintén heti három járattal.