Megindult a sürgés-forgás Ferihegyen, a reptér ígérete szerint nyárra, vagyis a csúcsidényre ismét megnyílik a reptéri nagy parkoló. Ezt a részt öt éve zárták le, az akkori tervek szerint szipiszupi mélygarázs épült volna. A munkákat el is kezdték, ám viszonylag gyorsan le is kellett állni, mert a kormányhivatal elkaszálta a projektet. Azóta nem történt semmi.
Azt leszámítva, hogy a reptéri parkolók, ahonnan öt-tíz vagy akár tizenöt perc sétára van a terminál, néha csurig megteltek, és lehetetlen volt helyet foglalni. Korábban a reptér környékén több cég is üzemeltetett magán parkolókat, ahonnan kisbusszal vitték a terminálhoz az utasokat. Ilyen egyébként működik sok helyen, Bécsben is. Ezek a cégek olcsóbban dolgoznak, vagyis döntés kérdése, hogy kinek mi éri meg: a kényelem bármi áron, vagy az észszerű megoldás kis kényelmetlenség árán.
Budapesten azonban a reptér elkezdte lenyomni a parkolás árát, így csak kicsivel volt drágább, mint a külső parkolás, amit már nem érte meg kifizetni. Vagyis mindenki a reptéren akart parkolni. Hely azonban nem volt mindig. Ezen sokat javít majd a terminál alatti parkoló újra nyitása. Itt már nincs szó mélygarázsról meg hasonló trüvájról. Kábé visszaállítják a korábbi állapotot azzal a kiegészítéssel, hogy megoldott lesz a villanyautók töltése.
Hogy miért várt eddig a reptér ezzel az egésszel, nem egyértelmű. Persze, covid és egyebek. Ezzel együtt épp a covid időszakát lehetett volna fejlesztésekre használni. Talán az lehetett a hátráltató körülmény, hogy az állam bejelentkezett vevőként a reptérre, és amíg ez a sztori el nem dőlt, addig nem sok értelme lett volna nagy ívű fejlesztéseknek. Így azonban, hogy az állam inkább távközlési céget vásárolt és nem repteret, ismét jöhetett a matek.
A parkoló addig marad, amíg meg nem épül a harmadik terminál és a hozzá kapcsolódó multimodális – vagyis vasúti és közúti – közlekedési csomópont. Hiszen ekkor már okafogyottá válik a régi, avítt parkoló. Vagyis sokára.