Sikeresen Madeirán hagyott tizennégy utast a Ryanair. A Malagába tartó járathoz busszal vitték ki az utasokat, miután a kapunál lecsippantották a beszállókártyájukat. Tizennégyen nem fértek fel, ők türelmesen várták a következő fordulót, ám az nem érkezett meg. A gép elment, simán otthagyta az utasokat.
A Ryanair elnézést kért, bár leszögezte, hogy a földi kiszolgálók hibáztak, ők nem küldtek buszt a lemaradtakért. Kiosztott négy eurót érő kuponokat, az utasokat pedig felrakta a következő, hét órával később induló járatra.
Akkor most kész vagyunk? Aligha. Ha az a kérdés, hogy ilyen esetben kié a felelősség, akkor azért egyértelmű, hogy a légitársaságé. Ezt nem lehet rákenni másra, az utas mindent megtett, a légitársaság pedig nem bizonyosodott meg róla, hogy mindenki megvan.
A jelek szerint a gépen már nem számolják meg az utasokat. A kapun áthaladt utasok számát lejelentik a földi kiszolgálók, de hogy ők tényleg feljutnak-e a gépre, úgy tűnik, már nem nézi senki. Erre utal az az eset is, amikor két nyugdíjas rossz géphez sétált és simán elvitték őket máshova. Hogy az utas nem fér fel a buszra, elkolbászol vagy csak egyszerűen magánakcióba kezd, azt már nem ellenőrzi senki. Ez azért komoly biztonsági rés, a rendszernek alapvetően hülyebiztosnak kéne lennie minden szempontból. Ez a rendszer pedig nem az. Alapvetően mindegy, hogy ki hibázott, a tévesztést nem vette észre senki, a földi kiszolgálókat nem ellenőrizte a légitársaság. Ez pedig mindenképpen hiba.
Ha a felelősség a légitársaságé, akkor meglehetősen karcsú a négyeurós vócser és az, hogy feltették az utasokat a következő járatra. Az, hogy otthagyta az utasokat, ugyanis leginkább a megtagadott beszállásnak felel meg, amikor is az utas önhibáján kívül nem szállhat fel a gépre. Ha pedig ez a helyzet, a következő járat felajánlása hétórás késést jelent, amiért jár a kártérítés, legalább 250 euró.