Újratárgyalta új gépeinek szállítási menetrendjét az Airbus-szal az easyJet, a friss módosítással sem idén, sem jövőre nem kell átvennie új gépeket. Mivel a koronavírus-járvány nyomán várhatóan elég lassan áll majd helyre a kereslet az utasok részéről, a légiiparban mindenki vadul megpróbálja kisebbre venni a flottáját.
Az easyJetnél azonban különösen fontos volt az újratárgyalás. Egyrészt független cégként nincs mögötte állam, aki ha kell, tuti kisegíti, miközben nincs is túl sok tartaléka. Másrészt a cég menedzsmentje régóta harcban áll az alapítóval, akinek még mindig több mint 30 százalékos részesedése van a légitársaságban. Márpedig Sir Stelios évek óta szajkózza, hogy túl gyorsan nő az easyJet, jóval kisebb flottával kelletne működnie a megfelelő profit eléréséhez.
A mostani válság beütésével még élesebb a konfliktus, Stelios a teljes Airbus-megrendelés visszamondását követelte, belengetve, hogy ellenkező esetben folyamatosan közgyűléseket hív össze, ahol sorra kirúgatja az igazgatósági tagokat. Erre eddig nem került sor, most követelése részben teljesült.
A 107 gépes rendelésből most 24-re vonatkozik a késleltetés, a többiről később tárgyalnak. A cég vezérigazgatója kiemeli azt is, hogy a következő bő egy évben 24 gépnél megújításra vár a lízingszerződés, tehát elvileg ezeket is visszaadhatják, ha a piac helyzet ezt indokolja.
Stelios azt számolgatta, hogy ha sikerült megszabadulni a teljes géprendeléstől, akkor nem kell semmilyen segélyhitelt felvennie a cégnek. A cégvezetés viszont olyan megoldást választott, hogy az újratárgyalás mellett kér pénzt a brit jegybank és pénzügyminisztérium által felállított állami koronavírus-alapból és kapott is egy 600 millió fontos hitelt. E mellett további 400 millió fontot akar bevonni a piacról is.
Ettől függetlenül az biztos, hogy a cég likviditási helyzete nagy mértékben javult, az újraindulással nem lesz gond és éven túlra is van forrása az easyJetnek.
A legfrissebb nyilatkozatok szerint júniusban szállhatnak fel újra menetrend szerint a cég gépei.