Lehúzásszagú Ryanair-intézkedésről, sokkoló díjszabásról írnak a lapok, nézzük, mi igaz belőle.
Spoiler: szinte semmi. (Amúgy brit lapok cikkei alapján ment el magyar nyelvű szájtokig az infó.)
Annyi történt, hogy a Ryanair frissítette a díjlistáját, amiben feljebb húzta az elsőbbségi beszállás díjsávját. Tehát az elkérhető legmagasabb összeg nőtt, de ezt mindig csak extrém esetben alkalmazzák. Jellemzően akkor se, ha az utolsó csomaghelyeket adják el az ülések feletti rekeszekben – az elsőbbségi beszállás lényegében az ide feltehető normál kézicsomag díját jelenti.
A csomaggal kapcsolatos díjak mind járatonként dinamikusan változnak már sok éve és semmi jelentősége annak, hogy milyen sáv van a díjlistában. Úgy áraznak, hogy megtöltsék a csomagteret. Gyorstesztünk alapján átlagban semmit se nőttek a csomagdíjak az elmúlt két hónapban és abban sincs változás, hogy a Ryanair jellemzően olcsóbban fuvarozza a csomagokat, mint a Wizz Air. Persze van példa az ellenkezőjére is.
Arra a kérdésre sem lehet egyértelmű választ adni, hogy a foglaláskor érdemes-e hozzáadnunk a csomagot, vagy később? Nem minden esetben drágább a csomag később se, az utazás időpontjához közeledve is láttunk már komoly drágulást és markáns árcsökkenést is. Ezért ha nem vagyunk biztosak abban, hogy tudunk-e utazni, vagy hogy viszünk-e csomagot, akkor célszerű nem a foglaláskor hozzáadni a csomagot a foglaláshoz. Kisebbet bukunk, ha később drágábban adjuk hozzá, mintha a jegy mellett a csomagdíjat is bukjuk, ha nem utazunk, vagy ha megyünk, de nincs szükség a csomagra.