Eddig valahogy elkerültük a Vueling légitársaságot, most végre kipróbáltuk. Szép új géppel kevés utassal túl sok panaszunk nem lehetett.
La Palmáról a vulkán miatt szinte minden olcsó légitársaság elmenekült. Az easyJet szünetelteti berlini útvonalát, a Ryanair pedig többször is eltolta a járatindítását, most már márciusig. De nem akartunk aranyáron hajózni Tenerifére, főleg, hogy a Vueling viszonylag jóáras jegyet kínált Barcelonába.
Mivel a vulkán már kialudt, elmúlt a veszélye annak is, hogy bezárják a repteret. Jött is rendben a gép, szerencsénkre egy pár éves A320 neót fogtunk ki. Sokan ráadásul kifelé jöhettek a szigetre, a visszaúton a kontinensre negyedházzal repültünk.
Piros pont a cég rugalmasságárt. Elvileg 18 hónapig lett volna érvényes a járattörlés miatt kapott vócserünk, de az még egy covid eleji bukta, 20 hónapra kaptuk. Ennek ellenére a rendszer simám elfogadta a foglaláskor.
A cég weblapját nem szeretjük, de az appja nagyon jó, könnyű a járatokat keresgélni. Az időpontra a naptár nyílik meg, kicsit legörgetve egyszerre látszik akár több havi járat ára, ráadásul három színkód jelzi az olcsó, a közepes és magas árfekvést. Ez nagyon felhasználóbarát.
Az online becsekkolás már nem sikerült. Már azt se értettük, hogy egy belföldi járaton miért kell minden igazolványadatot bevinni, de ennek végén kiírta, hogy nincs beszállókárya, menjünk a reptéren a csekkinpulthoz. Ez valószínűleg reptérfüggő, de erről esetleg szólhattak volna előre.
Maga a repülés semmi különöset nem hozott, a vékony ülések nagyon kényelmesek. Van fizetős wifi, de már csak leszállás előtt jutott eszünkbe, hogy megnézzük, hogy működik, mennyibe kerül. Akkor pedig már nem engedett csatlakozni.
Az árszállás Barcelonában baromi kényelmes lett volna, a reptér átjártható, ott szállnak be az utasok, ahol ki. Csakhogy a Vueling nem arra a terminálra jár, mint ahonnan a Wizz és a Ryanair indul. Így maradt a hosszú gyaloglás, belépés az országba, buszos transzfer és újraszekuzás.
A Vueling az IAG-csoport tagja, hasonlóan az Iberiához és a British Airways-hez. Elég sok gond volt velük az elmúlt években, a pénzügyi teljesítményüket jobb nem megnézni, de a középtávú működésük biztosítottnak tűnik, lehet velük tervezni. 20-30 euróért már vannak náluk jegyek. A csomagszabályuk pár hete változott és most már ugyanolyan, mint az ultráknál. Vagyis fizetős a normál kézipoggyász, csak az ingyenes, ami befér az ülés alá.