Nem elég a légiirányítás munkaerőhiánya miatti folyamatos késés, globális it-hiba miatt ma megfeküdt a fél világ légiközlekedése, újra hatalmas a káosz Ferihegyen is.
A CrowdStrike cég által kiadott hibás frissítés dönt be Windows alapú rendszereket, vasút, reptér, médiacég és még sok más iparág is érintett. A Budapest Airport azt az infót adta, hogy a légitársaságok közül a Ryanair, a Wizz Air, a Turkish és a Eurowings érintett, de a menetrendi információk szerint másoknál is van probléma, törölt már budapesti járatot a KLM is és késik szinte mindenki elég sokat.
A Wizznél és a Ryanairnél a földi kiszolgálás papír alapon működik, ez akkor is hatalmas késéseket jelent, ha órákon belül feláll a rendszer. A fapadosoknál egy törlés már biztos van, a Wizz kora délutáni londoni járata. Fél napos késéssel, reggel helyett este induló járatok is vannak már. Ekkora késéseket nem bír el a terv szerint kettőt forduló személyzet munkaideje, várhatóan további törlések jönnek délután, de leginkább este, érdemes figyelni a járatinformációkat a repterek weboldalain és a járatkövetőkön (pl. Flightradar24).
A légitársaságok mindenesetre azt kérik, hogy a szokásosnál korábban, az indulás előtt legalább 3 órával érjenek ki az utasok a reptérre. Már csak azért is, mert lehalt a weblapjuk, appjuk, online becsekkolni se lehet.
Mivel nem a légitársaságnak felróható hibáról van szó, kártalanítás se jár az utasoknak, viszont az ellátásra vonatkozó kötelezettségüket most is be kell tartaniuk a légitársaságoknak.
Tömeges késésnél, másnapra átütemezésnél sokszor nincs kapacitás minden utast normálisan ellátni, ilyenkor jobb, ha az utas maga intézkedik, ehhez ebben a cikkünkben adtunk tanácsokat.