Általános tanácsok jönnek utazástervezéshez, -szervezéshez, mit kell másképp csinálni, mint korábban, hova vannak olcsó jegyek, mivel húz le a légitársaság?
A covid után mindenki igyekszik bepótolni, ami az elmúlt két évben kimaradt, de nem szabad, hogy ez meggondolatlan lépésekre sarkalljon bennünket. Például nem biztos, hogy jó ötlet azonnal lecsapni az olcsó jegyre, mert könnyen ráfaraghatunk. Mert a szállás megfizethetetlen és autót se lehet bérelni.
Az idén érdemes fordított sorrendet alkalmazni. Első körben az autót célszerű lefoglalni – vagy eldönteni, hogy kell vagy sem. A csiphiány miatt rendkívül kevés a bérautó még mindig, emellett ami van, az akár a duplájába is kerülhet, mint három éve. Ha nincs autó, pedig kéne, mindent át kell tervezni. Szintén megér egy kört a szállás: van-e és mennyiért. Ha mindkét feladat megoldható, és még a jegyár is emberi, akkor érdemes belevágni.
De van-e még olcsó jegy nyárra? Nem mindenhova, de azért akad. Már beszéltünk Castellónról és Kószról, emellett Riminibe és Cataniába is vannak jó árú jegyek. Meg persze ott a németországi kilenceurós vonatbérlet is.
Az olcsó jegy mellett szót kell ejteni a járulékos költségekről, praktikusan a csomag áráról. Egyhetes nyaralás nagyon nehezen oldható meg ingyenes kis csomaggal, vagyis vagy feladott poggyászban vagy elsőbbségi beszállásban kell gondolkodni – az easyJetnél széket kell venni, ahhoz jár a felvihető bőrönd. Az árazás dinamikus, ami azt jelenti, hogy a rendszer átláthatatlan, és akár brutálisan sokba is kerülhet egy gurulós elvitele.
Az idei szezon szenzációja a reptérkáosz. A hatalmas munkaerőhiány miatt gigantikus torlódások alakultak ki a nagy reptereken, szinte lehetetlenné téve a biztos utazást. Jó megoldás nincs, hacsak annyi nem, hogy a legendásan kaotikus repterekre érdemes még korábban kimenni. De hogy mennyivel, arra nincs recept.