Senki se számított javulásra a légiforgalmi káoszban, de a Wizz Airnél romlani látszik a helyzet, egyre több járatot törölnek.
Nagy sajtóvisszhangja a párizsi törléseknek volt, bár az utolsón úgy tűnik nem ültek olyan utasok, akik értesítettek volna újságíró ismerőst. Ahogy arról többször írtunk, a Wizz a legjobb késési mutatókkal ment idáig, igazából csak a Ryanair működése volt stabilabb. Az elmúlt napokban azonban ez romlásnak indult, reméljük, nem lesz tartós.
A Wizz törlési aránya 1 százalék alatt volt a múlt hétig. Tegnap már a teljes hálózaton 3 százalékos volt és ebben budapesti járatok is voltak. A tegnap esti Gatwick és Liverpool után ma reggel Stockholm-külső sem indult el. Simán lehet, hogy ez egyik se a légitársaság hibája (Stockholmot délután próbálják is pótolni), de a tényszámok azt mutatják, hogy a Ryanair a tegnapit is lehozta 1 százalékkal és tartósan is jóval kevesebbet töröl azzal együtt, hogy szinte folyamatosan sztrájkolnak valamelyik bázisán a dolgozói. Az tehát biztos, hogy a Wizznél komolyabb működési kihívások vannak.
Érdekességképp a Gatwick-Budapest járat tényleges érkezési időpontjai az elmúlt 10 napban (menetrend szerint 1.25 lenne): 4.41, 4.30, 2.42, 4.38, 4.01, 2.39, 4.31, törölve, 5.25, törölve. Ez full éjszakázás. ha jön a gép egyáltalán.
Ezzel együtt fontos, hogy még mindig a két ultradiszkontcég törli a legkevesebb járatot, brutálisan sokat a Luftahnsa-csoport cégei (különösen maga a Luthansa és a Eurowings) és a British Airways. Az easyJet visszaszorította a törlési arányát 2 százalék körülre.
A késések továbbra is gyakoriak és hosszúk lehetnek, fontos, hogy készüljünk utasként erre. Két óra késés után jár ellátás a reptéren, kérjük a kaját-piát-vócsert, ha maguktól nem adnak.
Három órán túli késésnél és törlésnél pedig próbáljuk megtudni az okot, ettől függ, hogy jár-e pénzbeli kártalanítás az utasnak.