Brutális költségcsökkentést hajt végre az easyJet annak érdekében, hogy átvészelje a koronavírus okozta leállást. A társaság bejelentette, hogy 30 százalékos létszámleépítést hajt végre. A BBC szerint az easyJet 15 ezer embert foglalkoztatott az év elején, azaz most 4500 fős elbocsátásról van szó. A cég szerint ugyanakkor ez csak átemeneti állapot: az újraindulás után 2023-ra a tervek szerint elérik ismét a 2019-es szintet.
A kirúgások mellett a flottáját is rendesen visszavágja az easy. A jelenleg 338 darab Airbus A320-as géppel működő cég 2021-re 300 alá tervezi vinni a gépek számát. Elvileg az idén érkezne 24 darab 320Neo típusú gép, de sikerült a szállítást 2022-re áttolni. Vagyis a beszerzéseket is leállítják egy időre.
Ennél kicsit többet szeretett volna elérni a légitársaság alapítója, Stelios Haji-Ioannou. Azt javasolta, hogy a teljes, Airbusszal kötött, 2013-ban kelt szerződést mondják fel – ez 107 gép vásárlásáról szólt. Szerinte ha a tásrsaság nem áll el a szerződéstől, akkor az akár fizetésképtelenséghez is vezethet. A menedzsment nem osztotta ezt az aggodalmat, ezért Ioannou a részvényesekkel összefogva a múlt héten le akarta váltatni a vezetőséget. Nem sikerült, a részvényesek leszavazták a javaslatát, a menedzsement a helyén maradt. Másnap cserébe a pénzügyi igazgató benyújtotta a lemondását.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
A céget mindezek mellett az ág is húzza: mi is beszámoltunk róla, hogy kilencmillió utas adatait szerezték meg hackerek, javarészt email-címeket és korábbi útvonaladatokat, de több mint kétezer utas bankkártyaadatai is illetéktelen kezekbe kerültek. A legnagyobb gond persze a bevételkiesés, hiszen a társaság gyakorlatilag hibernálta magát három hónapra. A terveik szerint június 15-én indulnak újra szűkített menetrenddel, ám ez az újraindulás sem annyira egyértelmű. Azzal például nem számoltak, hogy a kormány június 8-tól karanténba dugja az összes beutazót két hétre. Ennek híján még reménykedhettek valamiféle nyári szezonban, így azonban ez is erősen kérdéses.