Bizarr szappanoperává alakult a Ryanair bécsi leánya, a Laudamotion egyezkedése, tipródása. És még mindig nem tudni, mi lesz: magmarad a leánycég vagy bedózerolja a Ryanair. Utóbbi utasszempontból óriási káosszal járhat.
Mission impossible
A Lauda megszerzése azért jött jól annak idején a Ryanairnek, mert egy Niki Lauda nevével fémjezelte cég sok német nyelvterületen nagyságrendekkel népszerűbb volt, mint a Michael O’Learyhez köthető, penetráns hírű ír társaság. A tervekhez képest azonban a Lauda jóval nagyobb veszteséget termelt, így a Ryanair számára komoly fejtörést okozott, hogy mit kezdjen az alapító, Niki Lauda halála után száz százalékban tulajdonolt céggel.
A koronavírus okozta kényszerleállás csak súlyosbította a helyzetet, ám egyúttal alkalmat is adott az anyacégnek arra, hogy átszabja kicsit a költségstruktúrát. Új kollektív szerződést ajánlott az alkalmazottaknak, amelyet azonban a szakszervezet nem fogadott el, mondván az még a létminimumhoz szükséges feltételeket sem éri el. A dolgozók már hajlandóak lettek volna elfogadni az új kollektív szerződést, ám a szakszervezet nem engedett.
Így az a fura helyzet állt elő, hogy a dolgozók a szakszervezet ellen kezdtek tüntetni, majd az osztrák ipakamara kezdett el közvetíteni a felek között. Ami elég bizarr, valljuk be. A Ryanair megelégelte az egész cirkuszt, és elhatározta, hogy bezárja a Laudamotion bécsi bázisát a fenébe. Kedd este kiszivárgott a sajtónak a Ryanair sajtóközleménye is a zárásról.
Az élet mindig drága
Ez viszont nem jelenthette azt, hogy a kék-sárgák elhagyják Bécset. Hiszen ez rendkívül fontos város, főleg, hogy ott a Wizz is nyomul, szorongatja. A járatokat el kell indítani, vagyis alapjaiban kellett újratervezni mindent. Ezzel totálisan felborul a menetrend, őskáoszt okozva az utasok számára. Hiszen egészen más a menetrend, ha a bázisról tudnak indulni a gépek, mintha csak berepülni tudnak más bázisról. A Ryanair dolgozott, mint a güzü.
Ehhez képest a szakszervezet és a kamara bejelentette, hogy ők biza megegyeztek, és hajlandóak engedményekre a kollektív szerződést illetően. Vagyis Ryan, ne csukd be Nikit! A döntés innen a Ryanairé, amely lemondta a sajtótéjékoztatóját, nem adta ki a bezárásról szóló közleményét, cserébe egy kukkot nem nyilatkozott senkinek semmiről egész nap.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
Hogy ez mit jelent, egyelőre nem tudni, valószínűleg őrült számolgatás megy a Ryanairnél, hogy mit kellene, mit nem kellene kezdeni a Laudamotion bécsi bázisával. Simán lehet, hogy már beárazták a bezárását, és most rendkívül kellemetlen ebből visszakozni. A Ryanair is azért küzd, hogy a legjobban jöjjön ki a koronaválságból, minden lépés kulcsfontosságú. Nem lehet könnyelműen megengedő, ugyanakkor komoly negatív visszhangja lenne annak is, ha indokolatlanul bedöntene egy komplett vállalatot.