Hosszú torzsalkodás után sem tudtak megegyezni a szakszervezetek és a Laudamotion vezetői a bércsökkentésekben és a munkafeltételek változásában. Az osztrák cég tulajdonosa, a Ryanair ezért bejelentette, hogy bezárja a bécsi Lauda-bázist és kirúgja a 300 dolgozót.
A legdurvább a dologban, hogy a dolgozók nem értenek egyet azzal, ahogy a Vida szakszervezet a nevükben tárgyalt, illetve elzárkózott a kollektív szerződés aláírásától. Hétfőn több százan fognak tüntetni a Vida székházánál abban reménykedve, hogy megmenthetőek a munkahelyeik. De erre kevés at esély, a Laudamotion jelezte, hogy volt elég ideje a szakszervezetnek, a döntés megszületett és végleges.
A Laudamotion eleve azért jött létre, hogy a rossz hírű Ryanair a jól csengő Lauda név alatt próbáljon betörni az osztrák és a német piacra. Kezdetben a haláláig rendkívül népszerű volt autóversenyző, Niki Lauda és a Ryanair közösen tulajdonolta, később a Ryanair részesedése 100 százalékra nőtt.
Kezdetben nem vették át a Ryanair harcore szabályait se, például ingyenes maradt egy ideig a normál méretű kézicsomag. De ez csak a beetetés volt, hamar egységesítettek mindent, a Ryanairtől csak az különböztette meg a Laudamotiont, hogy a korábbi Lauda-cég, a Flyniki, illetve annak partnere, az Air Berlin Airbusaival repült. A Laudamotion a várakozásoknál mindig rosszabbul muzsikált, nagyobb veszteséget termelt.
A feszültség a mostani válságban súlyosbodott és most eldőlt, hogy fő bázisáról, a névadó-alapító országából távozik a Laudamotion. Innentől kérdés, van-e értelme két német bázist megtartani a Laudamotion márkanév alatt. Valószínűbb, hogy a brand eltűnik majd, beolvad a Ryanairbe. Ezzel Niki Lauda harmadik, utolsó légitársasága kerülhet a süllyesztőbe.
A Laudamotion bécsi zárása az utasokat elvileg nem érinti, a Ryanair átveszi a júliustól újrainduló járatokat. Tehát csak annyi különbséget éreznek majd, hogy a piros Lauda-Airbusok helyett a szokott Ryanair-Boeingeken utaznak majd.