Egy angol júzer felfedezte a nagy titkot arról, hogy miként szerezhetjük meg ingyen a legjobb helyeket a Ryanair-gépeken. A brit bulvársajtó rácuppant a témára, megnéztük, van-e benne valami azon túl, amit amúgy is minden rutinos utazó tud.
Röviden: nincs. De azért végigfutjuk, hogy mi a nagy titok, meg mit érdemes még tudni, mert ha valaki még nem gondolt rá, hasznos lehet.
A Ryanair általában durván szétülteti az ülésért külön fizetni nem hajlandó azonos foglaláson levőket. De persze alapvető utasigény, hogy bárhol, de egymás mellé kerüljünk. A rendkívül szemfüles tiktokker lényegében annyit mond, hogy, megnézi az appon, hogy hol vannak szabad helyek és ezek közül ül valamelyikre. Akár nagy lábterű helyekre is.
Ehhez azért tegyük hozzá, hogy utoljára három órával indulás előtt lehet online helyet változtatni, illetve ehhez kapcsolódóan megnézni, hogy melyik helyek szabadok. Utána elvileg a reptéren még simán oszthatnak ki helyeket, bár ez nem jellemző. Másrészt vészkijárati helynél a mi tapasztalataink szerint el szokták kérni a beszállókártyát azoktól, akik olyan helyen ülnek, aminek üresnek kéne lenni. Ugyanez a helyzet a hátsó öt sornál is, ahonnan minket is átültettek már többször is, mert erre kifejezetten odafigyelnek. Állítólag a megfelelő súlyelolszlás miatt nem lehet ott variálni. Most már tudjuk, nem ülünk oda.
Teljesen nyilvánvaló, hogy pontosan tudja a személyzet, hogy melyik helyek maradtak üresen, ezt a linkelt cikk szerint egy Ryanair-sztyuvi is megerősítette náluk kommentben. A gyakorlat azt mutatja, hogy a hátsó sorokat és a nagy lábterű drága helyeket leszámítva nem szoktak foglalkozni azzal, hogy ki hova ül át.
Amint mindenki beszállt, beindul egy kisebb népvándorlás a gépen, hozzá vannak szokva. Mi próbálunk az utolsók között beszállni és választunk a szabadon maradt helyek közül, mire bejelentik, hogy boarding is completed. Indulás előtt 3 órával megnézni a helyek foglaltságát leginkább abban segít, hogy maradtak-e üresen teljes sorok, de ez ritka, a Ryanair jellemzően 95 százalékos foglaltsággal repül.
Nagy lábterű helyet a legkönnyebben akkor kaphatunk ingyen, ha nagyjából tele járatokon az utolsó pillanatra tartogatjuk a becsekkolást. Ezek kiosztását ugyanis a végére hagyja az algoritmus. És ekkor valóban oda szól a jegyünk, nem csak megpróbálunk odaülni, ha üresen maradt.