Okosutas
Bízz magadban, utazz okosan
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
2020.06.26.

Így nem törölt végül a Wizz Air újabb magyar útvonalakat, csak több ezer járatot

okosutas okosutas
Szinte teljesen leáll az easyJet, itt vannak a részletek

Mindenekelőtt szögezzük le: előző cikkünk a Wizz Air friss magyar járattörléseiről téves következtetésre jutott, elnézést kérünk mindenkitől, akit ez ha csak néhány órára is, de feélrevezetett. Érthetően kaptunk miatta hideget-meleget, de fontosnak tartjuk leírni a teljes történetet. Ez alapján mindenki az összes információ birtokában döntheti el, hogy miként értékeli a hibánkat.

Csütörtökön késő délutántól kaptuk a jelzéseket arról, hogy rengeteg járatot törölt a Wizz Air júliusra. Mivel folyamatosan követjük a menetrendjük változását és fel is hívtuk a figyelmet többször arra, hogy a július 20 utáni időszakra törölni fognak, nem lepődtünk meg. Azon annál inkább, hogy sok útvonalról az összes járatot kivették a menetrendből.

Nem az, ami

Megvártuk az estét, hogy nem valami rendszerhibáról van-e szó, de mivel nem annak tűnt, megírtuk, hogy mi a helyzet. Este 11-kor is a megjelölt útvonalak járataira kivétel nélkül nincs járat megjegyzés szerepelt a foglalási rendszerben, ez pedig azt jelenti, hogy kivették őket a menetrendből. Új helyen nem jelentek meg és az érintett járatok a saját foglalásaink között is egytől egyig törölt járatként jelentek meg a Wizz-applikációban azzal a szöveggel, hogy elnézést kérnek, törölték. Ez alapján született a cikk. Láttunk már sok törlést és eddig a törlés mindig az is volt, aminek látszik: törlés.

Most viszont reggel a járatok egy része elkezdett megjelenni új időpontokban a foglalási rendszerben. Később, a délelőtt folyamán a járataink törölt státusza elkezdett módosulni a saját profilunkban töröltről menetrendváltozásra. Olyan is volt, hogy az odaút menetrendváltozás lett, a vissza láb törölt maradt. Ekkor frissítettük a cikket az információval, hogy sok járatnál valószínűleg nem törlés lesz a végeredmény és egy külön Facebook-posztban is felhívtuk a figyelmet arra, hogy más lehet a végeredmény, mint amiről az előző esti állapot alapján írtunk.

Maradj naprakész, értesülj elsőként.

Feliratkozom a hírlevélre

Mostani tudásunk szerint az történhetett, hogy a Wizz rendszere nem képes egy lépésben végezni a menetrendváltozást, előbb törlés, majd egy új járat megjelenése jön. Közben egy ideig téves információ szerepel a foglalási rendszerben és az utasok saját profiljában az applikációban. A webes rendszerben az ügyfélprofilban mindig később jelennek meg a változások, mint az appban, ezért nem tulajdonítottunk jelentőséget annak, hogy ott a törölt járatok egy része még élő állapotban volt. Később kiderült, hogy sok járatot valóban töröltek, de csak ezeknél volt helyes az appban az infó. Sok útvonalon volt ritkítás, de legalább heti egy járat megmaradt, tehát teljes útvonal nem esett ki. De ez biztosan csak péntek délutánra derült ki, mert akkor jelentek csak meg árak, addig az új helyre került járatokat sem lehetett foglalni.

Téves információ

A Wizz Air foglalási rendszerének és a saját járatainknak tévesen megjelenő státusza alapján közöltük tehát a tévesnek bizonyuló információt. De ettől még elismerjük, hogy hibáztunk, mert tudtuk, hogy néha vannak késések és furcsaságok a rendszerben. Igen, érdemes lett volna várni még egy fél napot a cikkel. De kétségtelen, hogy ilyen hosszú téves időszakot még nem láttunk. Valószínűleg azért nagyon lassan állítódott át a rendszer, mert egyszerre nagyon sok járatot töröltek, illetve helyeztek át a teljes hálózaton. Az továbbra is fontos információ, hogy több százezer utas érintett, akinek most akár több nappal került odább a járata, vagy törölték azt.

Apró érdekesség, hogy van olyan el se induló törölt útvonal (London-Tromso), amely már teljesen kikerült a rendszerből, nyoma sincs, hogy valaha létezett volna. De még mindig élőként szerepel az erre foglalt járatunk a webes rendszerben, töröltként az appban.

Figyelemre méltó, hogy a Ryanair 11.37-kor kiadott egy közleményt arról, hogy mentőjegyeket ajánl fel a Wizz-utasoknak, akiknek törölték a járatait Odesszába, Harkovba és Göteborgba. A nagy versenytárs tehát pontosan ugyanazt látta, mint mi: a Wizz Air törölte ezeket az útvonalakat. Aztán később, mikor észrevették, hogy mégse, visszavonták a közleményt. Ehhez jó tudni, hogy a két cég előszeretettel szívatja egymást ilyen mentőjegyes bemondásokkal, ha a másik töröl. A Ryanairnél erre sablon van, pár nappal korábban is alkalmazták, amikor a Wizz a Southend-Vilnius útvonalat törölte.

Mi nem stimmel?

Aztán a Wizz úgy gondolta, hogy jobb terelni a figyelmet a sok menetrendváltozásról, ritkításról. Inkább kommunikációs offenzívába kezd a történtek kapcsán. Megtisztelő, hogy meg lettünk szólítva, egy az egyben idemásoljuk a nekünk szóló közleményt. (Később kiadtak egy másikat is, amiben nagyrészt a Ryanairre lőnek) De aztán leírjuk, mi nincs köszönő viszonyban se a valósággal benne.

A mai napon a piacon megjelent téves információkra reagálva a Wizz Air biztosítja utasait, hogy az utóbbi időben egyetlen útvonalat sem törölt hazai kínálatából, csupán a korlátozásokhoz alkalmazkodva módosította egyes járatainak menetrendjét. A légitársaság jelenleg a tervezett kapacitásának közel 40 százalékát üzemelteti, amely több mint 160 útvonalból és csaknem 800 járatból álló hálózatot jelent. Más légitársaságokkal szemben a Wizz Air a járvány alatt sem függesztette fel működését, hanem továbbra is biztosította az utasok szállítását azokra a desztinációkra, ahol ezt a korlátozások lehetővé tették. A COVID-19 terjedésének megakadályozása az egyes országokat korlátozó intézkedések bevezetésére kényszerítette. A helyzet okozta járattörléseket követően a légitársaság automatizálta a törölt járatok viteldíjának visszatérítését, és vállalta, hogy a pénzvisszatérítést választó utasok számára 30 napon belül visszautalja az eredeti viteldíj 100%-át.

A Wizz Air e-mailen tájékoztatja a menetrendváltozás által érintett utasokat, és automatikusan alternatív járatot kínál fel a számukra. Emellett az utasok kérhetik a viteldíj teljes visszatérítését, vagy 120%-ának jóváírását WIZZ számlájukon.

A fentiek alapján a más légitársaságok által felajánlott mentesítő járatoknak nincs értelme. A Wizz Air egyre több útvonalat kínál alacsony áron, miközben továbbra is mindent megteszünk, hogy kielégítsük utasaink utazás iránti igényeit, immár fokozott higiéniai intézkedések mellett.

Két fontos dolog tehát. Nem igaz, hogy az utóbbi időben nem töröltek hazai útvonalat. Debrecenből legalább öt útvonal ment a kukába: Milánó, Dortmund, Málta, Doncaster, Barcelona. A másik fontos ferdítés az idézett szösszenetben, hogy csupán a korlátozásokhoz alkalmazkodva módosítanak a menetrenden. A mostani törlések döntő többsége ugyanis kereskedelmi célú. Olyan útvonalakon törölnek, ahol lehet repülni. Azért vágnak, mert kevesen utaznak, nem éri meg gyakrabban menni, vagy egyáltalán repülni. És átcsoportosítják a kapacitásokat új bázisokra. Amivel nincs semmi baj, nem igazán értjük, miért kell mást mondani.

Az a valóság

Még egy gondolat. Többen azt kritizálták, hogy miért a foglalási rendszer alapján szerezzük a járatinformációt, miért nem kérdezzük meg a Wizz Airt. Nos, azért, mert nem csak a Wizz, egyik légitársaság sem ad információt járatokról, törlésekről. Napokkal később, nyilvánvalóan törölt útvonalakról persze elmondják, hogy az utasok érdekében valóban ez történt, de ez kevés. A saját járata helyzetéről érdeklődő utasnak is csak azt mondja az ügyfélszolgálat, amit a rendszerben lát. A Facebookon válaszoló alkalmazott, vagy robot meg azt, hogy nézd meg magad a rendszerben, amit ott látsz, az a valóság. Mi is ezt tesszük, valóban az a valóság. Ott látszik, hogy mi akar a cég.

Most a hibás jelzést félreértelmeztük, ezért még egyszer elnézést kérünk.

Tanultunk az esetből és továbbra is maradunk és szolgáljuk az utasokat a számukra legfontosabb információkkal. Legjobb tudásunkkal megírjuk minden szolgáltatóról az igazat, azt is, amit nem szeretnek olvasni. Ha új útvonalat indítanak, ha olcsó jegyet adnak, pont ugyanúgy, mint amikor stikában törölnek, megemelik a költségeket, vagy szívatják apróságokkal az utast.

113
SHARES
MegosztásMegosztás
Cimkék: hibamenetrendváltozástörlésWizz Air

Ezek is érdekelhetnek

Hírek

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

2023.06.04.
Hírek

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

2023.05.30.
Hírek

Erre az új fapados járatra várunk évek óta

2023.05.28.
A hely, amelyet nem lehet megunni: Kefalónia
Hírek

Egy ismeretlen, de gyönyörű görög sziget alig 10 ezer forint felett

2023.05.25.
Hírek

Nagyon elszálltak a repjegyárak és úgy tűnik, még drágábbak lesznek

2023.05.22.
Okosutas Top 5 úticél járvány utánra – Madeira
Hírek

Egy nagyon jó húzás van a Wizz Air szülinapi akciójában

2023.05.18.

Hírek

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

2023.06.04.

Leestek végre a normálisnak tekinthető szintekre a nyaralójáratok árai, a görög szigetekre, a spanyol és török útvonalakra is most érdemes...

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

2023.05.30.

Bepöccent egy Azori-szigeteki politikus, mert szerinte a Ryanair zsarolással próbál extra támogatásokhoz jutni. António Lima azt nehezményezte, hogy a légitársaság...

Erre az új fapados járatra várunk évek óta

2023.05.28.

Ritkán dob fel minket olyan új fapados útvonal, amely nem is érinti Magyarországot, de most végre jött egy olyan, amire...

A hely, amelyet nem lehet megunni: Kefalónia

Egy ismeretlen, de gyönyörű görög sziget alig 10 ezer forint felett

2023.05.25.

Beindult a last minute áresés, egyre több repjegy jelenik meg 50 euró környékén a görög szigetekre, köztük egy szinte ismeretlen,...

Trükkök

Ha ennek egyszer vége lesz, elmegyünk Velencébe

Velence 10 ezer, Kréta 25 ezer forint alatt oda-vissza elég jó ár

2023.05.17.

A Ryanair ma Wizz-szerű egynapos last minute leárazást csinál, ebbe már befér pár elég jó ár. A májusi és júniusi...

Ha valamikor, akkor most kell Mikonoszra menni

Ilyen lehet egy olcsó görög szigetjárás júniusban

2023.04.26.

Továbbra is kifejezetten drágák a repjegyek idén nyárra, de azért van pár kivétel, az egyik arra is jó, hogy egy...

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.

Fura jelenséget tapasztalunk már nem először a Wizz Airnél, pár nap alatt omlik össze a jegyek ára, majd emelkedik akár...

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

2023.02.28.

Igen tanulságos ármozgásokat lehet látni sok repjegynél, extrém ármozgásokkal például Portóba, ahova a Wizz-járat megszűnése előtt last minute nagyon olcsó...

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE

Maradj naprakész, értesülj elsőként.

FELIRATKOZOM

HÍREK

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

Erre az új fapados járatra várunk évek óta

BESZÁMOLÓK

Hölgyeim és uraim, nem tudjuk folytatni a beszállítást, mert nem ért ide a kapitány

Reykjavegur, egy folyó, amiben muszáj fürdeni

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

ALAPINFÓK

Jegyvadászat

Csomagszabályok

Útközben

TRÜKKÖK

Velence 10 ezer, Kréta 25 ezer forint alatt oda-vissza elég jó ár

Ilyen lehet egy olcsó görög szigetjárás júniusban

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

ALAPADATOK

  • Rólunk
  • Hirdetőknek
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Süti szabályzat

© 2020 Okosutas Kft.
IT solutions by DOTMEDIA

No Result
View All Result
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast