Számításunk szerint átlag alatti kapacitással indul újra a Ryanair a magyar piacon júliusban. (Júniusban a ma élő heti három londoni járat működik majd.) Csak a korábban nyárra tervezett útvonalak 72 százalékán lesz forgalom, többségükben mindössze heti két járattal.
A teljes hálózatot illetően azt jelentették be, hogy az útvonalak 90 százalékát repülik és a teljes kapacitás 40 százalékán teljesítenek. Utóbbi is alacsonyabb lesz ennél Budapesten, 30 százalék körüli.
Eredetileg 53 útvonalat hirdettek meg idén nyárra Budapestről, e helyett 38 lesz. Íme mit vitt el a koronavírus és mi maradt a járvány közepette is.
Ezek mentek a lecsóba, nem indulnak el, vagy nem indulnak újra újra nyáron:
- Amman, Billund, Bordeaux, Chania, Lappeenranta, Luxemburg, Mikonosz, Palermo, Poznan, Prága, Rimini, Tampere, Toulouse, Treviso, Zadar. (15 útvonal)
Hetente egyszer, de legalább lesz:
- Korfu, Cork, Malaga.
Heti kettő járattal indul:
- Athén, Bari, Bristol, Cagliari, Catania, East Midlands, Göteborg, Harkov, Lisszabon, Lviv, Madrid, Málta, Manchester, Marseille, Nápoly, Odessza, Palma de Mallorca, Pafosz, Párizs-külső (Beauvais), Pisa, Porto, Sevilla, Stuttgart, Tel-Aviv, Szaloniki, Valencia. (26 útvonal)
Heti hármat ezekre mertek tenni:
- Barcelona, Bergamo, Berlin, Brüsszel-alsó, Koppenhága, Edinburgh (képünkön), Róma.
Heti 4-szer, illetve naponta lesz
- Dublin, illetve London-Stansted.
Ezek tehát azok a járatok, amelyekre lehet foglalni. Ahol van járat, de nincs ár a rendszerben, azt nem akarják repülni, de bent hagyják. Ócska trükk, de így olyan, mintha élne, később tudják törölni, később kell visszaadniuk a járat árát.
Persze ez a menetrend változhat, de nagy vonalakban megbízhatónak tűnik ez a Ryanair-terv. A Wizz ellenben naponta variálgat, még a júniusi menetrendjüket sem lehet tudni. Teljes menetrend látszik, aminek nagy részét ki fogják a következő napokban törölni, de senki se tudja, mi marad. Velük sokkal nehezebb tervezni.