Ukrán chartercégtől lízingelt Boeing 737-est állított szolgálatba a Wizz Air. Nehéz másra gondolni, mint hogy az ok a személyzethiány. A sajátétól eltérő géptípussal repülni ugyanis drága, csak komoly kényszerhelyzetben fanyalodnak rá a fapadosok.
A wetlease keretében a légitársaságok személyzettel együtt bérlik a gépeket. Tavaly nyáron is csinálta már ezt a Wizz (akár 20 éves gépekkel), de sok más légitársaság is. Idén a háború miatt több olyan légitársaság kínálja fel a gépeit, amelyet a légitárzár negatívan érint. A Finnairnek és az Air Balticnak is több gépe szolgál más színekben Nyugat-Európában. Legutóbb épp egy Eurowings-járatot láttunk Düsseldorfban Air Baltic géppel üzemeltetve.
Nem nagy meglepetés tehát az, hogy a Wizz újra a wetlease-hez nyúl, hírértéke igazából azért van, mert a cég a kommunikációjában nagy erőkkel próbálja azt sugallni, hogy nála minden rendben van, nincs is munkaerő-problémája se, a járatait érintő sok fennakadás a repülési értékláncban mindenki másnál levő gondok miatt van. A személyzettel együtt bérelt gép azonban másra utal.
Ahogy azt korábban írtuk, hosszú késésnél és törlésnél a fennakadás okától függ az, hogy jár-e kártalanítás az utasnak, a légitársaságoknak alapvető érdekük eltitkolni, ha személyzethiány áll a háttérben. Az ugyanis egyértelműen az ő saruk.
A SkyUp, akitől a Wizz a 737-es szerválta, értelemszerűen idén nem tud normálisan működni a háború miatt, repatriáló járatokat üzemeltet és bérbe adja a gépeit. A dolog pikantériája, hogy a Wizz a háború kitörésekor annyira “bátor” volt, hogy Ukrajnában ragadt három gépe.
A Wizz által használt 9 éves madár a cég szófiai bázisáról repked június 30 óta., ma épp Valenciába és Genfbe fordul.