Pocsék foglalási adatai lehetnek a Wizz Airnek a legnépszerűbb téli célállomásokra, újabb útvonalbezárások, de minimum komoly járatmódosítások látszanak. De legalább ezúttal nem a magyar piacon, hanem Angliából.
A Simple Fyling szakírója arra lett figyelmes, hogy olyan útvonalakat jelez teltházasnak a Wizz foglalási rendszere a nyári menetrendváltásról, amelyek rendkívül népszerűek a brit turisták körében. Például Malaga, Tenerife, Madeira (képünkön), Izland. A cikk már nagyjából tényként kezeli, hogy ezeket az útvonalakt törlik, mi azért ezzel óvatosabbak lennénk. Láttunk már olyat, hogy hetekig ebben a nem foglalható kategóriában voltak a jegyek, de aztán csak ritkítás, menetrendváltozás lett a dologból.
Bármi lesz, az nyilvánvaló, hogy ha a Kanári-szigetekből egyedüliként megmaradt Tenerifét és Madeirát tartósan 10 euróért adják és így is félházzal járnak, akkor ott valami nagyon nagy baj van. Elválni látszik a Wizz kelet-európai és nyugat-európai ismertsége és teljesítménye, a jól bejáratott, keletről nyugatra tartó vendégmunkás és turistajáratok jól működnek (fel is mentek az elmúlt hetekben a jegyárak), de nyugatról nyugatra szenved a cég.
Úgy tűnik, a rengeteg törlést, módosítást, kivonulást, a visszatérítések csúszását, az általános megbízhatatlanságot kevésbé tolerálják nyugaton. Ennek Angliában komoly sajtóvisszhangja is van és a cikk szerzője is leírja, hogy szinte minden második járatát törlik, vagy módosítják. (Mázlista, nekünk tavaly 10-ből 8-at.)
Az új piacokon, új utazóközönség előtt a cég ismertsége sem olyan nagy, hogy árral tudjon versenyezni. Amikor ugyanazon az útvonalon (pl. Madeira-London Gatwick) az Easyjet 50-60 fontos jegyekkel simán megtölti a gépet, a Wizz meg 10-ért se tudja, az sokatmondó. Ez akkor is nagyon kevés, ha a Wizz költségszintje jóval alacsonyabb.
Angliából és az olasz piacon is nagyon erős versenybe ment bele a Wizz és finoman szólva se áll nyerésre. Persze az extrém magas csomagdíjai is riasztóak lehetnek.
Kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki ebből, főleg, hogy meddig lapátolják a pénzt a brit és olasz terjeszkedésbe. Ha tovább vágnak a brit leánycégnél, próbálkoznak-e megint újabb útvonalakkal, vagy inkább elviszik a gépeket máshova?