Megérkezett a Wizz júniusi “optimalizálásának” második része. Az elsőben a múlt héten kiszedtek pár útvonalat, másoknál eltolták az újraindulást fél, vagy egy hónappal. Most, a második etapban a megmaradókat ritkították drasztikusan. Így alakult ki az a menetrend, amit már komolyan lehet venni. Persze ebbe is simán belenyúlhatnak, de ez legalább már közelíti a realitásokat.
Érdekesség, hogy a Wizz júniusi menetrendje arra hasonlít, mint amit a Ryanair júliusra ígér. Jellegzetessége, hogy az útvonalak zömét a megszokottnál jóval ritkábban, heti kettes sűrűséggel tervezik repülni. Ilyen útvonalak a teljesség igénye nélkül: Tirana, Burgasz, Larnaka, Oslo, Berlin, Dortmund, Stockholm-alsó, Lisszabon, Porto (képünkön).
Heti 1-re vágták 3-ról Reykjavíkot és Nur-Szultánt is kettőre tervezték korábban. Heti hármat adnak Barcelonának és érdekes, hogy ötször szeretnék repülni a két vadiúj útvonalat, Brüsszelt és Párizst. Előbbi azért érdemes figyelmet, mert az eddig is működő Brüsszel-alsó (Chareleroi) csak a hónap közepén indul újra, mert addig nem nyitják ki a repteret. Párizst meg nehéz lesz repülni, mivel az Orly reptér a legfrissebb információk szerint leghamarabb június végén nyithat ki.
Naponta lesz Eindhoven, csak napi kettőre tervezik növelni a sűrűséget a mostani egyről Lutonba, igaz, bejön júniusra a másik londoni reptér, Gatwick is a hét öt napján.
Ez a júniusi menetrend az eredetileg tervezett kapacitás 30 százaléka körül lehet számításunk szerint. Tovább nem láthatunk, júliusra teljes menetrend van még, azt majd június közepén kezdik az igényekhez szabni, törölni.