Lassan, de biztosan fogy a Wizz Air nagy optimizmusa. Mai helyzetképükben bejelentik azt is, hogy a munkatársak 19 százalékát, ezer embert leépítenek. A most április elsejével indult pénzügyi évre nem adnak profitbecslést – ezt sok más cég így csinálja a járvány okozta hatalmas bizonytalanság miatt.
A trading update-ben sok már ismert információ mellett új, hogy a menedzsment és az igazgatósági tagok díjazását 22, a hajózók és irodai munkatársak fizetését pedig átlagosan 14 százalékkal csökkentik a következő évre. A következő 3 évben pedig visszaadnak a lízingcégnek 32 idősebb gépet. Tehát az, hogy az újakat továbbra is átveszik, nem jelenti azt, hogy a korábban vártnak megfelelően nő majd a flotta, hiszen az öregebb, kevésbé hatékony gépektől hamarabb megválnak.
Jelenleg a kapacitások 3 százaléka üzemel, a várható újraindulásról most sem adtak konkrét információt, csak annyit mondanak, hogy piaconként vizsgálják és amint lehetőség adódik, lépnek.
Az mindenesetre látszik, hogy az utasok elég későn értesülnek arról, hogy indul-e a járatuk. Májustól minden bázisról a teljes menetrend foglalható, noha ezeknek a járatoknak bizonyosan csak a csekély hányada fog elindulni. Egy bázisról, Szkopjéból pedig már most péntektől él a szinte teljes menetrend annak ellenére, hogy a reptér bizonytalan ideig zárva tart.