Elképesztő fejlesztési csomagot jelentett be a Ryanair, de mielőtt bárki elájulna, a nagy része lényegtelen, vagy mások már rég megcsinálták. Ami meg számít, a gyakorlatban még nem működik.
A nagy ügyfélkiszolgálás-fejlesztési csomagból nem véletlen, hogy lényegében egyet emeltek kí a hírügynökségek. Az aktuális járatinformációk küldése pl. a telefonra eddig is működött, az online átfoglalások és ügyintézés is. Jópofa, ha törlésnél majd élőben jelentkezik egy szaki a központból, de ettől azért nem estünk hasra.
Az, hogy egy saját számlára lehet visszakérni a törölt járatok árát, nyilván előrelépés a Ryanair szintjén, de például a Wizznél már legalább 10 éve működik. Azért, mert ez a légitársaságnak is jó, nem kell casht visszaadnia. Az egyetlen fontos változás az, hogy ha ezek után mágis ragaszkodik az utas a készpénzhez, öt napon belül visszaadják.
Nos, van járatunk, ahol visszatérítésre vagyunk jogosultak, gyorsan meg is néztük, mi változott a gyakorlatban. Az eredmény: semmi. Ugyanaz a szemét eljárás, mint eddig. Tehát online űrlap kitöltése a visszatérítéshez, másnap jön a levél, hogy vócsert adnak, ha meg nem tetszik, igazoljuk magunkat ezer dokumentummal, mert mocskos lopós közvetítő oldalon foglaltunk. Ami nem igaz, szokás szerint a Ryanair saját appján foglaltunk.