A havi egy útra érvényes kis bérlet után a Wizz Air piacra dobta azt is, amely korlátlan utazásra jogosít. De mi van az apróbetűben, mik a kockázatok és mellékhatások, kinek éri meg?
Lássuk a legfontosabb kondíciókat. Az All You Can Fly bérlettel valóban a teljes hálózat járataiból lehet választani, nincs korlátozva, hogy hányszor. Az éves bérletet 599 euróért dobják piacra, most három napig a bevezető akcióban elengednek ebből egy százast, tehát 499 euróba fáj. Tehát az a kérdés, hogy mit kapunk 200 ezer forintért.
Két fontos korlátozással kell számolni. Egyrészt leghamarabb a járat indulása előtt 3 nappal foglalhatunk a bérlettel, másrészt nem biztos, hogy a kinézett járatunkra épp lesz a bérleteseknek is hely. Semmiféle fogódzót nem ad a Wizz azzal kapcsolatosan, hogy mikor lehetnek és mikor nem szabad helyek, a bullshit annyi, hogy a jegyek elérhetősége sok mindentől függ, például töltöttség, menetrend és nem garantálják, hogy lesz jegy.
Kitalálható, hogy december 22-én Tenerifére nem fognak adni bérletes jegyet, de hogy hol lesz a határ, a járatok mekkora hányadára lesz korlátozás, azt nem tudhatjuk. Noha a drága nyaralójáratok miatt hasznos lenne, próbát se lehet csinálni most, mert aki most veszi a bérletet, annak is csak szeptembertől nyílik meg a foglalási időszak.
Azt sem tehette meg a Wizz, hogy az éves díj után full ingyen adja a korlátlan foglalásokat, bizros lenne jópár kretén, aki szórakozásból feltankolna utazási szándék nélkül is jegyekből, fogyasztva a szabad helyeket az utolsó három napon. Ezért 9,99 eurót minden foglalásnál még kell külön fizetni, úgy gondolják, ez elveszi a kedvét a kamufoglalóknak.
Tehát, kinek éri meg? Aki valóban bármikor elutazik valahova, ha van pár szabadnapja. A pontos értékeléshez meg kell várni, hogy lássuk, milyen arányban zárnak ki járatokat a bérletesek elől. Ha a legforgalmasabb csúcsidőszakon kívül mindig lesz jegy a hosszú útvonalakra is (pl. Kanári-szigetek, Dubaj), akkor azoknak is kijöhet a matek, akik például havonta szívesen elmennek egy-egy néhány napos kiruccanásra. Azoknak meg különösen, akik minél gyakrabban hazalátogatnak külföldi munkából.
Személyes kanyar: nekünk már csak azon egyszerű oknál fogva se éri meg, mert szinte mindig többen utazunk együtt és ha a főember bérletet vesz, nem tud a többieknek klubos áron (DCC) foglalni. Ez sokakat érinthet, amikor az utazási terveink ismeretében matekozunk.
Apró megjegyzés még, hogy őszintén szólva nem túl környezetbarát magatartás értelmetlen, felesleges repülésre bírni az embereket, főleg nem attól a légitársaságról, amely büszkén hirdeti, hogy ő a legzöldebb Európában, nála a legkisebb az egy utasra jutó szennyezőanyag-kibocsátás. Márpedig ennek a bérletnek van ilyen olvasata is: repülj ész nélkül minden üres pillanatban, akár napon belüli kanyarokat, hogy jól kihasználd a bérletet, ha már kifizetted.