Jöhet a ráadás, újabb adagot dobnak piacra hamarosan a Wizz Air-bérletből a cég vezérigazgatója szerint.
Nagyot szólt, amikor augusztusban kijött az All You Can Fly, azaz akármennyi repülésre felhasználható bérlet. Az volt a terv, hogy az 599 eurós bérletet az első három napon 499-ért adják, de az alapárat nem is fizette senki, mert két nap alatt elfogyott a felkínált 15 ezer darab bérlet.
Ahogy akkor is írtuk, az rögtön látszott, hogy egy nagyon szűk körnek érheti csak meg, de azt az értékeléshez meg kellett várni, hogy mennyi útvonalra ad a rendszer bérletes jegyet akkor, amikor már ők is foglalhatnak, tehát az indulás előtti három napon belül. A tapasztalatokról szóló beszámolók alapján a megítélése vegyes.
Sokan repkednek vele gond nélkül, de sokan buknak nagyot amiatt, hogy a nekik jó napon és útvonalon épp nulla a bérletes kvóta. Márpedig ha az indulás előtti napon teljes áron kell megvenni a jegyet, az általában 100 euró, gyakran 200 feletti árat jelent.
Időközben szigorítottak is a feltételeken, már nem 3, hanem 2 le nem utazott jegy esetén kidobhatnak a programból, ilyenkor visszatérítés sincs. Mindenesetre összességében több járatra van bérletes jegy, mint amire nincs, budapesti indulással még az olyan távoli drága útirányok is működnek, mint Abu-Dzabi, vagy Madeira, de nem minden nap.
Az, hogy a konkurencia vezére azt mondta a Wizz-bérletről, hogy egyszerű lehúzás, nem meglepő, ez csak egy tipikus O’Leary-trollkodás. Az sem meglepő, hogy a környezetvédők nekiestek, nehéz ugyanis vitatni, hogy tök felesleges és értelmetlen repülésre is ösztönöz. A Wizz mindenesetre azzal próbálja ezt cáfolni, hogy csak az üres helyekre kúsznak be a bérletesek, azokat töltik meg, a gépek amúgy is mentek volna, nincs többletterhelés. Vagy csak amit a néhány plusz utas többletsúlya okoz.
Ha lesz új bérletkibocsátás, biztos, hogy nem kell kedvezményt adni, az 599 eurós éves árra lehet számítani. Viszont az is igaz, hogy ha dupla annyian hajkurásszák majd ugyanazokat az utolsó pillanatban felkínált jegyeket, nagyobb lesz az esély arra, hogy elfogynak. Ezt mindenképp érdemes annak figyelembe vennie, aki bosszankodott, hogy azt első körben lemaradt és alig várja, hogy most lecsapjon egy bérletre.
A bérletes tapasztalatokról többször is beszélgettünk az Okosutas magazinban, az utolsó adásban is, ennek ismétlése most kedden, 12-én este 8-kor lesz a radiocafén.