Pár hete maradt a Norwegian-nek, hogy rendezze likviditását, különben lehúzhatja a rolót. Ugyan kapott néhány hete egy soványka mentőhitelt a norvég államtól, a komolyabb tétel lehívását azonban kemény feltételekhez kötötték. Ezek teljesülésével kapcsolatosan is adott a cég pozitív jelzést, de úgy tűnik, az a vonal elakadt, nem könnyű a jelenlegi válságos helyzetben a piacról bevonni forrásokat.
Márpedig már fizetést is alig tudnak adni a dolgozóknak, az angol munkavállalóknál például arra várnak, hogy a fizetéspótló állami keretet kihasználva adjanak pénzt nekik – hasonlóan az easyJethez.
Nem maradt más megoldás, mint megpróbálni a 4,3 milliárd dollárnyi hitelállományt tulajdonrésszé, részvénnyé konvertálni. Ezzel a megoldással ugyan a fojtogató hitelállomány drasztikusan csökkenthető, ellenben ugyanannyi vagyon sokkal több felé oszlik el, ami elértékteleníti a meglevő részvényeket. Ezt jól mutatja az árfolyam keddi 60 százalékos zuhanása. Bár ez már nem oszt, nem szoroz, még az év elején is 40 korona felett volt a jegyzés, ez szakadt le 5 korona alá. A harmadik legnagyobb európai diszkont légitársaságot így alig 50 millió dollárra árazza a piac.
A hitelezőket május elejéig kell meggyőznie a cégnek, hogy belemenjenek a részvénykonverzióba, de új papírok kibocsátására is szükség van, hogy pénzhez jussanak. Ezt persze csak igen nyomott áron tudják megtenni, ha egyáltalán sikerül.
Teljesen bizonytalan, hogy mikor indulhat újra a légiközlekedés Európában és az is egyre valószínűbb, hogy még évekig csak komoly középső székek nélkül, veszteséggel lehet majd repülni. Nagy kérdés, ki lát most fantáziát a már a válság előtt is évekig küszködő, de fél éve épp új menedzsmenttel felfelé induló cégben.
Nagy kár lenne értük, de a csőd esélye nagyon magas, foglalni semmiképp sem érdemes náluk.