Nekem könnyű, én egy kis Polskiban is elférek, de az átlag utasnak nagyon nem mindegy, mennyi helye van a repülőgépen. A fapadosok legendásan sokat igyekeznek spórolni az ülések közti hellyel – vagy ezt is csak gondoljuk?
Egy pasas/szakember fogta magát és egyszerűen lemérte, melyik gépen mekkora a hely. Ahol indokoltnak érezte, ott nemcsak az ülések közti távolságot – lábteret – mérte le, hanem az ülés szélességét is. Jöjjenek a fapadosok, jelesül a Ryanair, a Wizz Air és az easyJet. Na, vajon melyiken a legnagyobb és melyiken a legkisebb a hely? Annyit el kell mondani, hogy a cégek nem takkra egyforma beltérrel rendelkező gépekkel repülnek. Vagyis az eltérő ülésfajták más és más lábtér méretet is eredményeznek, e tekintetben tehát az eredmény nem reprezentatív.
A Ryanair viszonylag konzekvens, ülészseb nélküli berendezésével, bár a legújabb Maxok (már nem ez a nevük, de így legalább mindenki tudja, miről van szó) mintha kényelmesebbek lennének. A Wizz flottájában vannak egészen béna és kifejezetten jól sikerült székek is. Az easy pedig egyértelműen ráment a minél keskenyebb, annál jobb dizájnra az újabb gépeknél, nála az ülések keskenyebbek, hogy szélesebb legyen a folyosó. Az összehasonlításban nem egyértelmű, milyen típust mért meg a szaki, így nem érdemes többet ebbe belegondolni, mint feltétlenül szükséges.
Tehát. A legkisebb tér a Wizz gépein van, mindössze 28 hüvelyk (ez kicsivel több, mint 71 centi). Ennél eggyel jobb a helyzet az easyJet fedélzetén, ahol 29 hüvelyk, azaz nagyjából 73,5 centi hely van a testnek és a lábnak. A legnagyobb tér pedig a Ryanair fedélzetén várja az utast, egészen pontosan 30 hüvelyk, azaz 76 centi. Aki nem hiszi, mérje le, mi se nagyon hisszük. Azt hozzáteszi a szerző, hogy pénzért van nagyobb lábtér is, ez akár 32-34 hüvelyk, azaz 81-86 centi is lehet. Az már dőzs.
A nem fapadosok közül a turista osztályon az Air Baltic ad 32 hüvelyk helyet, a hosszú távú járatoknál pedig az Emirates 34-et.