Sokszor felhívtuk már a figyelmet arra, hogy mennyire szereti a Wizz Air az utolsó pillanatokban ritkítani a menetrendet. Most néhány újabb példa.
Szűk egy hete írtunk utoljára arról, ami a részvényeseknek a menetrend folyamatos, napi szintű optimalizálását jelenti, az utasoknak meg a sok törlést. A befektetők szeretik, az utasok érthető módon gyűlölik. Ezt írtuk: “a kivételek: újraindul szeptember elején Szófia és a három orosz cél: Moszkva, Szentpétervár és Kazán. Plusz Baku és Abu-Dzabi.” Na ebből pár nap alatt mind eltűnt, egyedül Abu-Dzabi maradt.
Tanulság: az, hogy sok járatot kivesznek augusztus közepén szeptember első felére, még nem jelenti azt, hogy ami maradt, azt nem veszik ki később. Fontos, hogy 14 napon belül is bevállalják már a törléseket. Aki ilyet tapasztal, annak jár a 250, vagy 400 eurós pénzbeli kártalanítás. Aki 15 nappal a tervezett indulás előtt kapja az értesítést a törlésről, annak semmi se jár az átfoglaláson, vagy visszatérítésen kívül.
A törléseket sem így hívja a Wizz, hanem menetrend-változásnak. Ha a heti három járatból egyet törölnek és áttesznek egy másik, megmaradó járatra, az akkor is járattörlés, ha a légitársaság próbálja másnak hívni. Valószínűleg abban bíznak, hogy utóbbit jobban tolerálják az utasok, kevesebbeknek jut eszükbe, hogy kompenzáció járhat nekik.
De akkor további törlések. Bologna október végéig kuka, Burgaszra az utolsó benn maradt három járat is kikerült, tehát legközelebb jövő nyárra hirdetik. Ritkult még egy csomó útvonal Máltától Cipruson át Párizsig. És még ebben nem lehet benne a jövő hétre ígért új beutazási szabályok hatása, amivel az eddigi bejelentések szerint lénygében el fogják a magyarokat tiltani a délre utazgatástól.