Nagyon kemény offenzívában van a Wizz Air a koronaválság közepén. Nem csak bejelentettek a múlt hét végén három új bázist és egy rakat új útvonalat, levitték a törölt járatok utáni visszatérítési időt 30 napra.
A légitársaságok nagy része ráül erre a pénzre és nem, vagy csak nagyon lassan térít vissza. Épp a múlt héten írtuk, hogy nem csak szerintünk, de egy friss felmérés szerint is a Ryanair a leggázabb ebben a műfajban. Ami azért fura, mert elvileg ő áll a legjobban pénzügyileg. Nem a túlélése múlik azon, hogy magánál tartja-e az utasok pénzét, vagy se. A Wizz Air is erős pénzügyileg, ezt használja ki most piacszerzésre. És e mellett döntöttek úgy, hogy nem szemétkednek, hanem visszatérítik, ami jár az utasnak.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
Váradi József Forbes-interjújából egyelőre annyi derült ki, hogy automatizálták a folyamatot és garantáltan 30 napon belül indítják a visszautalást. Azt nem tudni, hogy mekkora pénztömegről van szó, de eddig 60 napot ígértek.
Azért léphette ezt meg a Wizz, mert egyrészt van bevétele, másrészt sok utas önként náluk hagyja a pénzét. Júniusban már egész sok útvonalat repülnek, miközben mások még állnak, illetve a 120 százalékos jóváírás a Wizz-számlára vonzó az utasoknak, nyilván nagyon sokat azt választják a visszatérítés helyett.