Hasonló helyzetekben simán ott szokták hagyni az utasokat, most igen utasbarát módon és profin kezelt a Ryanair egy olyan helyzetet, ahol rendszeresen törlés szokott lenni a végeredmény.
Kollégánk elmesélése szerint múlt csütörtökön este repültek volna haza Rómából, a Ciampino repülőtérről menetrend szerint 21.50-kor induló járattal. Először a budapesti járatinfóban látták, hogy késni kezd a kifelé menő járat, nem száll fel, de a menetrend szerinti visszaindulás körül már a római repülőtéren is elkezdtek kiírni a késést. Aztán 22 óra után egy kicsivel egy alkalmazott közölte, hogy 23 órakor bezár a reptér, addig nem ér oda a gép, ezért átirányították a járatot a másik római reptérre, Fiumicinóra.
Mindenkinek visszaadták a becsekkolt bőröndjét és nagyon gyorsan intéztek buszokat is, amik átvitték az utasokat Fiumicinóra. Közben appon és sms-ben is jött a Ryanairtől infó a reptércseréről és a buszról.
Kb. másfél óra alatt sikerült az egészet elintézni: átvitték az utasokat úgy, hogy velük tartott a buszon két földi kiszolgáló is. Fiumicinón is minden nagyon flottul ment, persze a beszállókártyákat kézzel ellenőrizték, mivel nem voltak meg az ottani rendszer gépében.
23.30-kor meg is érkezett a járat, mely 0.10-kor elindult Budapestre, majd 2 óra 10 perc késéssel meg is érkezett. Közben a Ryanairtől kaptak az utasok olyan e-malit is, amelyben tájékoztattak az utasjogokról, lehetőség lett volna ingyen átfoglalni más Ryanair járatra is.
Hasonló helyzetekben a kifelé érkező járat szinte mindig kitérőre megy, a leszálló utasokat átbuszoztatják az eredeti célreptérre. A visszafelé indulók viszont sokszor kapnak egy törlés jelzést, a gép meg üresen repül vissza a bázisára. Mi is jártunk így többször is, olyan helyeken is, ahol a kitérő reptér időben közelebb lett volna, mint most Rómában – például Göteborg City helyett Landvetterre ment a gép.
Persze utóbbit akkor a Ryanair alapból még nem használta, de ettől még megoldható lett volna az átbuszoztatás akkor is, ha rossz idő miatt nem fogadott az azóta már bezárt City airport gépeket és három járat is divertálásra kényszerült. Persze minél több járatot érint a divertálás, annál nehezebb a helyzetet kezelni, nagyobb mennyiségű buszt szerválni.
Jó látni tehát, hogy van példa arra, hogy az ultrafapadosok profin kezelnek ilyen helyzetet is. Egy hasonló rémlik a régmúltból, még a régebbi szép időkben a Wizz Air Brüsszel-alsóra tartó esti gépe is rendszeresen annyit késett, hogy bezárt a reptér és volt, hogy Liege-be vitték át az utasokat és irányították át a gépeket. De tavaly az emlékezetes
sorozatos párizsi törléseknél (ott is 11-kor zár a reptér) ez nem ment, persze ott nagyobb is időben a távolság Orly és CDG között. Azon is múlhat a dolog, hogy a személyzetnek mennyi van még hátra a munkaidejéből.
Arra nem sikerült rájönnünk, hogy miért késett sokat a kifelé menő gép. Időben fordult az előző köréről, Ferihegyen akadt el. Közben a reptér rendben működött, nem volt korlátozás. Az persze biztos, hogy a légitársaság is így járt jobban, ha törölnek, az utazók szállását fizetniük kellett volna, meg az átfoglalók megtöltöttek volna későbbi járatokat, plusz valószínűleg járt volna a pénzbeli kártalanítás is az utasoknak. Persze sokszor mindezek mellett is törölnek, jó, hogy most nem így történt.