Okosutas
Bízz magadban, utazz okosan
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
2022.06.01.

Ismét Párizsban hagyott 200 embert a Wizz Air, íme a friss tanulságok

okosutas okosutas

Alig két héttel az előző törlés után ismét Párizsban hagyott egy gépnyi utast a Wizz Air. De kicsit mások most a körülmények és nyilatkozott a légitársaság kommunikációs vezetője is. Ez alapján érdemes átfutni az új információkat és levonni néhány tanulságot.

Legutóbb időben odaért a budapesti bázisról induló járat az Orly reptér közelébe, de időjárási ok miatt nem tudott leszállni. A friss esetnél viszont akkora késéssel indult Budapestről, hogy már nem engedték leszállni, mert lassan bezárt éjszakára a reptér.

Most csak a másik párizsi reptérre kellett kitérőre mennie a gépnek, a kifelé tartó utasok tehát nem szívtak nagyot. A hazafelé indulók számára viszont ennek nem volt jelentősége, ugyanúgy törölték a járatot, mintha Brüsszel-alsóra ment volna, ahogy legutóbb.

Az eset után az utasok reakciói ugyanazok voltak,  ez kiderül az esetről beszámoló 24.hu-s cikkben. Most nem megyünk bele az alapokba, legutóbbi cikkünkben leírtuk, hogy ilyenkor az utasnak mit célszerű lépnie. Aki gyorsan átfoglalt, az már másnap délután itthon volt a következő Orly-Budapest Wizz-járattal.

Ami a mostani esetnél fontos különbség, hogy a költségeik megtérítésén túl jár az ott hagyottaknak a 250 eurós kártalanítás is. Ezt maga a Wizz Air kommunikációs vezetője erősítette meg, amikor Balázsék a műsorukban faggatták. Mondjuk keveredett a költségtérítés és a kártalanítás kérdése, de akkor most legyen egyértelmű: ha az utas maga szervezi a szállását és hazaútját, az egy dolog. Kifizetik utólag. És egy másik a 250 euró, ami akkor is jár, ha magunk intézkedünk és akkor is, ha gyorsan átfoglalunk másnapra, a Wizz hazahoz és megvárjuk, amíg megszervezik nekünk éjjel a szállodát. Tehát nem volt egy fitying plusz költségünk se.

Balázsék perceken át rugóztak azon, hogy miért nincs éjjel is magyar nyelvű ügyfélszolgálat és mivel erre nem jött jó válasz, elmondjuk. Egyrészt, miért lenne? Angol az alap nyelv, soha senki nem ígéri, hogy ha a weblap tud magyarul, akkor 0-24-ben fog valaki az ügyfélszolgálaton is. Ilyen alapon az összes európai nyelven kellene valaki, ami teljesen ésszerűtlen.

Főleg, hogy alapesetben nincs is szükség az ügyfélszolgálat hívogatására. A call-center semmivel se tud többet, mint a helyszínen intézkedő Wizz-megbízottak, a földi kiszolgálók, legfeljebb akkor segíthet, ha az átfoglalásban ott gyorsabban sorra kerülünk, mint online, vagy a helyszínen.

Egy apró ellentmondásra még figyelmesek lettünk a beszélgetésben. A Wizz-szóvivő a törlést kiváltó késést azzal magyarázta, hogy nagy hiány van légiirányítóból, miközben a 24-cikkben technikai problémáról van szó. Azonban ha valóban az irányítás hiánya okozta a késést, akkor az vis maior lenne és nem járna az utasoknak a 250 eurós kártalanítás. Egyébként a repülési adatok alapján eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy pont azt a gépet várakoztatták volna két órán át, amelyiknek mennie kell, mert bezár a célreptere. A járatot teljesítő gép nem késett korábbi kanyarjáról, órák óta Ferihegyen volt, mégse indult el csak közel két órás késéssel.

A beszélgetésből szépen kiderül az is, hogy mennyire nem egyértelmű, hogy milyen költségeket és meddig hajlandó téríteni a légitársaság. Az még egyértelmű, hogy a másnapi más fapadost kifizetik, az easyJet neve el is hangzott a beszélgetésben. Ehhez kapcsolódóan az átutazás költségét is Orly-ról. CDG-re. De ha nem fizetek szállodát, éjjel átbumlizok és eljövök a reggeli Air France-szal, amit aranyáron adnak? Csak azt tudtuk meg, hogy a business class-t nyilván nem fizetik, de ezt senki nem is feltételezte.

Igazából csak annyi a szabály, hogy ésszerű határon belül térítenek, de ezt sokféleképpen lehet értelmezni. Annyi biztos, hogy másik fapadosra nem mondhatnak nemet, de továbbra is legkézenfekvőbb, ha a következő Wizz-járatra foglalunk át.

Ami még újra bebizonyosodott: a legnagyobb gond, hogy nem ad a légitársaság megfelelően információt. Nincs is rá embere, infrastruktúrája, nem is igazán érdekli. Hogy mi történik az ottragadt utassal, annak kezelését rálőcsölte a földi kiszolgálóra, az meg próbálkozik a szállással, aztán vagy van, vagy nincs. Ebben a fejetlenségben valóban akkor jár a legjobban az utas, ha maga intézi a dolgot, de akkor az előfinanszírozást, majd a macerát a pénz behajtásával is vállalnia kell.

MegosztásMegosztás
Cimkék: törlésWizz Air

Ezek is érdekelhetnek

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk
Hírek

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.
Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni
Beszámolók

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

2023.03.27.
Hírek

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

2023.03.23.
Így lesz hegymászó a gyerekből: irány a Teide
Hírek

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

2023.03.21.
Két országban vége a belépési adminisztrációnak
Hírek

Csoda Londonban: végre sokkal gyorsabban és kényelmesebben utazhatunk a Wizz Air repterére

2023.03.18.
Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk
Beszámolók

Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk

2023.03.14.

Hírek

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.

Fura jelenséget tapasztalunk már nem először a Wizz Airnél, pár nap alatt omlik össze a jegyek ára, majd emelkedik akár...

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

2023.03.23.

Miután egy megagigaceleb és megmondóember érintett az ügyben, óriásit megy a sajtóban és a közösségi médiában Majka esete a Ryanairrel....

Így lesz hegymászó a gyerekből: irány a Teide

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

2023.03.21.

Új budapesti útvonalakat is bejelentett a Wizz Air a mai sajtótájékoztatóján. Az egyik végül is egy csere, a másik egy...

Két országban vége a belépési adminisztrációnak

Csoda Londonban: végre sokkal gyorsabban és kényelmesebben utazhatunk a Wizz Air repterére

2023.03.18.

Sok év csúszás után végre elkészült az a nyúlfarknyi vasúti bekötés, amellyel az eddiginél gyorsabban és kényelmesebben érhetünk ki a...

Trükkök

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

2023.02.28.

Igen tanulságos ármozgásokat lehet látni sok repjegynél, extrém ármozgásokkal például Portóba, ahova a Wizz-járat megszűnése előtt last minute nagyon olcsó...

Okosutas Top 5 úticél járvány utánra – Madeira

A legtutibb ajánlat: Madeira és Dubaj 40 euróért

2023.02.26.

A durván emelkedő repjegyárak közepette akad még néhány üdítően alacsony árakat tartalmazó ajánlat, például Madeira és Dubaj esetében is. Mondjuk...

Itt a lista a városokról, ahova 10 euróért repülhetünk Budapestről és Debrecenből

2022.12.27.

Akaba mellett számos más célállomást is letett a 10 eurós kategóriába a Wizz Air, íme a lista azokról a városokról,...

Hoppá, beesett néhány olcsó jegy a Kanári-szigetekre

2022.12.19.

A Kanári-szigetekre sajnos kevesebb járat indul Budapestről, mint amennyire lenne igény, ezért ami van, arra jellemzően nincsen olcsó jegy. Most...

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE

Maradj naprakész, értesülj elsőként.

FELIRATKOZOM

HÍREK

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

BESZÁMOLÓK

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk

Megújult a reptéri burzsujváró, de minek?

ALAPINFÓK

Jegyvadászat

Csomagszabályok

Útközben

TRÜKKÖK

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

A legtutibb ajánlat: Madeira és Dubaj 40 euróért

Itt a lista a városokról, ahova 10 euróért repülhetünk Budapestről és Debrecenből

ALAPADATOK

  • Rólunk
  • Hirdetőknek
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Süti szabályzat

© 2020 Okosutas Kft.
IT solutions by DOTMEDIA

No Result
View All Result
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast