Szeptember 12-től kiveszi a Wizz Air a Budapest-Reykjavik járatát a menetrendből. Az utolsó gép így szeptember 8-án megy el. Ezt követően októberig nem lesz járat. Bár októbertől ismét lehet foglalni, sok esély nincs arra, hogy megmaradnak. Inkább az valószínűsíthető, hogy más járatoknál alkalmazott gyakorlatnak megfelelően szépen, araszolva veszegetik ki a járatokat. A szüneteltetés kezdődátumának egyetlen jelentősége van, nem kell kártérítést fizetni, mert 14 napon túliak a törölt járatok.
Az izlandi utazásnak több tényező is betett. A legfontosabb kétségtelenül az, hogy az izlandi hatóságok csak két, helyben végzett negatív teszttel engednek be bárkit az országban. Ez azt jelenti, hogy négy-öt napot a főváros környékén kell toporogni, ami a világ egyik legdrágább országában igazi luxus. A második döfés csak most jön, amikor is kiderül, mit tervez a magyar kormány a határok lezárásával. Bár a kommunikáció csak a déli államokat érinti, a bizonytalanság adott.
A brutális többletköltség és a bizonytalanság egyaránt arra vezetett, hogy nem sokan foglaltak az elmúlt időszakban Izlandra. A meglévő járatokra 15 ezer forintért vannak jegyek – klubtagságival 12 ezer -, ami azt jelenti, hogy csak lézengenek az utasok a fedélzeten. A Wizz Air Izlandra ebben az időszakban általában ennek sokszorosáért is el tudja adni a jegyeket.
Nem a reykjavíki járat az egyetlen, ahol a Wizz ezt a csúsztatott eljárást alkalmazza. A balkáni, az orosz és az ukrán járatok esetében egyaránt az volt megfigyelhető, hogy a menetrendből a két héten túli, de hónapon belüli járatok kikerültek, majd ahogy telt az idő, úgy hulltak ki a járatok sorban. Most is ez történt, ezeknél is sokadjára eltolták az indulást, most már októberre. Kivétel: Odessza, melyre még lehet foglalni szeptember közepétől. Tirana pedig eddig is járt.
De ne nagyon higgyen senki abban, hogy következő hónapokban megy még gép a szünetelő célpontokra. Majd ha látványosan javul a járványhelyzet. Egy időre biztosan kukázni kell izlandi álmainkat.