Ahogy arra számítani lehetett, a brutális holland utasadóra a szokott módon reagált a Ryanair, már nem csak Nagy Márton magyar miniszter forgathatja a tökfilkóknak szóló képzeletbeli könyvet.
A különbség annyi, hogy Nagynak a közgazdaságtanról szóló könyvet küldte el nagy szeretettel Michael O’Leary, míg holland döntéshozóknak a környezetvédelemről szólót. Ez logikus, Nagy azzal csinált magából bohócot, hogy a durva válságból kimászó veszteséges légitársaságokra kirótt különadót extraprofitadóként kommunikálta, a derék hollandok pedig úgy védik a környezetet, hogy az egyik legnagyobb szennyezőt kihagyják.
Sok állami pénzzel mentették meg a válságban, hát hadd pöfögjön. Tehát annyira azért nem liberálisok, hogy a saját nemzeti légitársaságukat ne támogassák meg külön azzal, hogy az átszálló utasok mentesülnek a két és félszeresére növelt adó alól.
A Ryanair természetesen végigveszi, hogy mennyit fektetett kevésbé szennyező modern gépekbe és érthető módon azt javasolja, hogy ha már válság közepén, durva infláció mentén is adóztatni akarnak, akkor ezt a szennyezés mértékével egyenes arányban tegyék.
Ami meglepő, hogy nem fenyegetnek azonnal a járatok csökkentésével. Lehet, hogy már annyit vágtak, hogy már nem állnak sorba értük a repterek úgy, mint korábban. Budapestet tudjuk, de Zágrábban, Athénban és Brüsszelben is nagyot vágtak, bázist zártak, vagy állítottak át hétvégi üzemmódba az elmúlt hetekben a megnövelt költségek miatt.
O’Leary egyébként kedden Budapesten tart sajtótájékoztatót. Remélhetőleg most összejön, már a múlt hétre is bejelentették, de akkor az utolsó pillanatban elhalasztották.