A nyári utazások tervezését leginkább gátló tényező továbbra is az, hogy nem tudni, mi lesz a magyar karanténnal. De sokáig arról se tudtunk igazából semmit, hogy hova engedik be a magyar turistákat, és hogy hova lesz egyáltalán repülőjárat. Mára legalább ezek letisztultak.
Elég sok baromság jelenik meg mindenfelé a fapados menetrendek megbízhatóságával kapcsolatban, most összefoglaljuk, mi a helyzet valójában a négy nagy cégnél. És hogy mi várható.
Ryanair
A szűkös menetrend nagyjából biztosnak tűnik júliusra és augusztura. A korábban tervezett járatok nagy részét már kivették, ami most látszik, azt valószínűleg repülik is. Kivétel, külön kategória viszont a bécsi Lauda-bázis. Ennek sorsa a jövő hét elején eldőlhet és ma úgy tűnik, mégis megmaradhat az eredeti tervek szerint. Ha nem, akkor a Ryanair átveszi a bécsi járatokat, de nem mindet. Teljesen felborul a menetrend és törlések is lesznek. Amint erről biztos infó lesz, megírjuk.
Wizz Air
Változatlanul azt csinálják, hogy teljes menetrendet hirdetnek, majd nagyjából két-három héttel egy adott időszak kezdete előtt kitörölnek egy csomó járatot. Most június 28-ig tart az az időszak, ami a valóságot tükrözi. Utána sok járatot ki fognak venni, de ahogy fut fel a forgalom, egyre kevesebbet. Valószínűleg minden júliusra meghirdetett útvonalat repülni fognak, de ritkábban a tervezettnél. A legtöbb utas ezért arra számíthat, hogy menetrendmódosításról küld értesítést a Wizz, egy-két nappal elcsúsztatják a járatot. Ezért nem szabad semmiképp se a velük utazóknak nem lemondható szállást foglalniuk.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
easyJet
Nagy nehezen megszülték a tényleges menetrendet, ezt már szeptemberig valószínűleg tartani tudják. Magyar járat kevés van benne, azok is csak augusztustól.
Norwegian
Ők a legnagyobb rejtély. Május elején bejelentették, hogy a megmentés után 12 gépre töpörödve vészelik át az idei évet, lényegében csak belföldön repülnek. De hozzátették, hogy ha a várakozásoknál korábban nő az utazási igény, ezen változtathatnak. Ennek fényében nem tudjuk, mennyire komoly, hogy napi járatot toljanak Oslóból Budapestre már júliustól. Márpedig a menetrendjükben ez van és Koppenhágából is hirdetik a pesti járatokat. Stockholmból és Helsinkiből viszont nincs járat. Nem tudjuk tehát, hogy ez mennyire vehető komolyan, mi nem mernénk náluk foglalni. Majd csak ha látjuk leszállni az első gépeiket Ferihegyen.