Milánóban és Larnakában nyit bázist a Wizz Air, és olyan brutáljó helyekre indít járatokat, mint Szantorini, az összes nagyobb Kanári-sziget, Rejkyavik vagy Marrakesh. A járatnyitás előtt a csodálatos görög vulkánszigetet például eddig is csak Bécsből vagy átszállással lehetett elérni, de így akár Wizz-pontokból is mehetünk. Marrakesht egy ideig a Ryanair repülte, de nemrég megszűnt.
Ezzel a Wizz Air végképp kilépett a kelet-európai piacról arra a porondra, ahol csak a legnagyobbak játszanak, mint az easyJet vagy a Ryanair. A malpensai reptérről húsz új útvonal jelent meg júliustól a menetrendben, az olaszországi bejelentés szerint öt gép lesz a bázison.
Egyelőre magas jegyárakkal – 50 eurótól – indulnak a járatok, vagyis nincs akciózás. Majd meglátjuk, mire lesz ez jó, meddig másznak lejjebb az árak. Amellett, hogy az utasok nagyobb merítésből választhatnak, a jelentős járatnyitás pedig a többi légi társaság számára komoly gyomrost jelent.
Ezeket az útvonalakat eddig főként a döglődő Alitalia és az egyre súlyosabb gondokkal küzdő easyJet uralta, de tényező a Ryanair is. Ebbe a nullás lisztbe durrantott bele Váradi József és csapata. Hogy ki mit tud ezzel kezdeni, kiderül.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
A Wizz a járványt egyértelműen arra használja, hogy benyomuljon a konkurencia által ideiglenesen elhagyott útvonalakra. A bécsi járatokkal egyértelműen a kínlódó Ryanair-Laudamotion nyakára mászott rá, a mostani, milánói nyitás pedig elsősorban az easynek szól. Malpensán az easyJetnek hatalmas bázisa van, az egyik terminál teljes egészében az övé.
Larnakában két gépes lesz a bázis és 10 útvonal lesz: két görög mellett nyugati és északi államokból visznek majd turistákat a szigetre, például Turkuból és Dortmundból.