A tengerparti nyaralójáratok mindig a sika-kasza-léc kategóriát jelentették a légitársaságoknak, a Wizz Airnek is. Megszoktuk, hogy méregdrága jegyekkel tudják tölteni a gépeket. Persze március óta azt is egyértelmű, hogy idén ez máshogy lesz, mégis döbbenetes, hogy mennyire alacsony árakkal kénytelenek vonzani az utasokat a főidényre is.
Lehet, hogy igazából nincs is jelentősége annak, hogy 12, vagy 6 ezer forintért kínálnak jegyeket, mert a szállásárak is annyival alacsonyabbak az előző évekhez képest, hogy szinte nem oszt, nem szoroz, mit választunk. Márpedig most már 12-15 ezer forintért lényegében a teljes kínálatból lehet választani. Korábban 30-40 ezres útvonalakon is sok jegy van most alig 10 ezer forint felett. Amit alább nem említünk, az is van olcsón, de ide csak a bőven 10 ezer alatti jegyekkel lehetett beférni.
A legolcsóbbak: Castellon és a két újonc, Menorca és Szantorini. Castellon (képünkön Benicassim tengerpartja) két hétre meg is szűnik, július második felében nincs járat, augusztusban indul újra – ha nem törlik azokat is. Ezekre a célokra a 3-6 ezer forintos sávban sok jegy van.
Több régi motorosnál augusztusra jelennek meg a 7-10 ezer forintos jegyek, ide tartozik Málta, Ciprus és Alicante. Ez a Ryanair pafoszi járatára is áll. Ibiza azért érdekes, mert kifelé sok nagyon olcsó jegy van, vissza viszont 10 ezer forint felett indulnak. A klasszik görög szigeteket (Rodosz, Kréta, Korfu) még a 12-20 ezres sávban tartja a Wizz. A Ryanair is Korfut. Szicíliába a Wizz sok 7 ezres jegyet ad július végétől, egy-két járattal a Ryanair is lemegy addig.
Jól látszik, hogy a júliust próbálja magasabban tartani a Wizz, ami érthető, hiszen az utasok hajlamosak későn, akár csak pár nappal az út előtt foglalni. Ebben is van ráció, mert most Magyarországon a vírushelyzet jó, a jövő héten még tuti tudunk oda-vissza karantén és teszt nélkül utazni, de aztán semmi sem biztos.